понедељак, 20.12.2021, 20:00 -> 20:46
Извор: РТС
Аутор: Зорица Синадиновић
Шта незадовољним купцима омогућава нови Закон о заштити потрошача
Потрошачи у Србији би требало да буду боље заштићени, јер је на снагу ступио нови Закон о заштити потрошача. Међу најважнијим новинама су обавеза трговаца да учествују у вансудском решавању спорова, као и могућност да за лакше прекршаје инспектори казне пишу на лицу места. Прописано је и да за све радове који су скупљи од 5.000 динара мајстори морају да издају предрачун, а формира се и регистар "Не зови".
Иако се у последњих петнаестак година много тога урадило на побољшању у области права потрошача, многи грађани и даље сматрају да нису у потпуности заштићени као купци и корисници услуга.
Потрошачи у Србији се највише жале на квалитет обуће и техничке робе.
За заштиту својих права потрошачи су до сада могли да се обраћају судовима, али су од тога многи одустајали због дугих судских процеса и трошкова.
Измене закона увеле су обавезу трговаца да учествују у вансудском решавању спора, а информацију о томе морају да истакну и у својим објектима.
Такође, изменама закона тржишним инспекторима је омогућено да за лакше прекршаје пишу казне на лицу места.
Новина је да ће бити оформљен регистар "Не зови" који треба да заштити потрошаче од телефонских позива насртљивих продаваца.
Они који више не желе да примају такве позиве треба то да пријаве свом оператору, а он ће захтев проследити РАТЕЛ-у.
"Они који су до сада користили овај вид комуникације са потрошачима, што је сфера агресивног пословања, морају да погледају да ли се потрошач који не жели да буде узнемираван налази на том списку. Уколико је прекршена, та одредба подлеже санкцијама које су велике", објашњава председник Покрета за заштиту потрошача Србије Петар Богосављевић.
И корисници туристичких услуга могу да рачунају на већу заштиту.
"У том делу се инсистира на решењима које онемогућавају шпекулативне радње које смо имали прошле и ове године под изговором пандемије. Говорим о авансним плаћањима услуга које су неискоришћене већ годину и по и продужетку тог рока, што је неопходно, али не може тај терет да падне на кориснике услуга", истиче Богосављевић.
На терет потрошача више не могу да падну ни значајно увећани рачуни мајстора у односу на првобитно дату цену радова. За све поправке које су скупље од 5.000 динара мајстори морају да дају писану понуду и да за њу добију сагласност поторшача.
Коментари