Касне ауто-делови из Кине, колика је штета
Уколико се за две недеље не пронађе начин да се из Кине безбедно и у року добијају ауто-делови, многи произвођачи који тамо купују делове биће принуђени да обуставе или смање производњу возила у Европи и Јапану. Реч је највише о пластичним деловима и агрегатима за прву уградњу.
Канцеларије "Фолксвагена", БМВ-а, "Волвоа", "Тојоте" или "Тесле" – продужиле су паузу у својим производним погонима у Кини.
Траке стоје и у групацији "Пежо Ситроен", а многи бродови натоварени ауто-деловима за Европу, још не напуштају кинеске луке.
Укупна штета већ сада се мери стотинама милиона евра, а кинеска влада је обећала да ће дати и материјалну помоћ да се ситуација стаблизује.
"Економске последице биће веће него у време епидемије САРС-а. Тада је шестомесечна криза коштала Кину око један одсто раста бруто-друштвеног производа. Све фабрике затворене су три до четири недеље", каже Ханс Вернер Сив из ИВА Института из Немачке.
Велики део радника долази управо из региона око града Вухана, а он је готово у потпуности у карантину.
Тек ће се наредне седмице знати колико ће се радника вратити у главне производне локације ширим Шангаја, Пекинга и на југу Кине, и у којој мери ће епидемија утицати на производњу, а тиме и на међународне ланце снабдевања.
"Пекинг је, из предострожности, финансијском систему дао необично јаку инјекцију од 156 милијарди евра како би одржао стабилност банкарског система и домаћег тржишта новца", наводи Јохаим Раинц из Института "Дрезден".
Највећа кинеска рафинерија смањила је производњу за око 600.000 барела дневно због мање потражње за горивом.
А многи се питају шта ће бити са испоруком аутомобила који се једино у Кини праве за читав свет.
За сада нема одговора на ова питања, а неки купци мораће да сачекају своја возила у Европи и месец-два више, кажу немачки аналитичари.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар