Касне ауто-делови из Кине, колика је штета

Уколико се за две недеље не пронађе начин да се из Кине безбедно и у року добијају ауто-делови, многи произвођачи који тамо купују делове биће принуђени да обуставе или смање производњу возила у Европи и Јапану. Реч је највише о пластичним деловима и агрегатима за прву уградњу.

Канцеларије "Фолксвагена", БМВ-а, "Волвоа", "Тојоте" или "Тесле" – продужиле су паузу у својим производним погонима у Кини.

Траке стоје и у групацији "Пежо Ситроен", а многи бродови натоварени ауто-деловима за Европу, још не напуштају кинеске луке.

Укупна штета већ сада се мери стотинама милиона евра, а кинеска влада је обећала да ће дати и материјалну помоћ да се ситуација стаблизује.

"Економске последице биће веће него у време епидемије САРС-а. Тада је шестомесечна криза коштала Кину око један одсто раста бруто-друштвеног производа. Све фабрике затворене су три до четири недеље", каже Ханс Вернер Сив из ИВА Института из Немачке.

Велики део радника долази управо из региона око града Вухана, а он је готово у потпуности у карантину.

Тек ће се наредне седмице знати колико ће се радника вратити у главне производне локације ширим Шангаја, Пекинга и на југу Кине, и у којој мери ће епидемија утицати на производњу, а тиме и на међународне ланце снабдевања.

"Пекинг је, из предострожности, финансијском систему дао необично јаку инјекцију од 156 милијарди евра како би одржао стабилност банкарског система и домаћег тржишта новца", наводи Јохаим Раинц из Института "Дрезден".

Највећа кинеска рафинерија смањила је производњу за око 600.000 барела дневно због мање потражње за горивом.

А многи се питају шта ће бити са испоруком аутомобила који се једино у Кини праве за читав свет.

За сада нема одговора на ова питања, а неки купци мораће да сачекају своја возила у Европи и месец-два више, кажу немачки аналитичари.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 24. децембар 2024.
0° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње