Немачке компаније заинтересоване за српске путеве
ЕУ види коридоре 10 и 11 кроз Србију као кључни део путне и железничке мреже целог региона. За инвестирање у српску саобраћајну инфраструктуру, веома су заинтересоване немачке компаније из транспортног сектора. То је поручено са конференције "Модернизација у сектору транспорта, логистике и саобраћајне инфраструктуре у Србији и Црној Гори" коју је организовала Немачко-српска привредна комора са немачким Министарством за привреду и енергетику.
Немачке компаније желе да улажу у српску транспортну инфраструктуру. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре чак 23 пројекта означило је приоритетним. Половина је за унапређење железничког саобраћаја, пет пројеката је за друмски а остали послови намењени су развоју пловног и ваздушног транспорта.
Драган Симовић, члан УО Немачко-српске привредне коморе, истиче да такви пројекти нуде могућност немачким компанијама да представе своја решења и на српском тржишту.
"Због свог географског положаја Србију често називају 'Капијом Европе'. Два важна европска коридора – Дунавски коридор 7 и међународни Коридор 10 спајају се на територији Србије и пружају изврсну повезаност са Западном Европом и Блиским истоком", каже Симовић.
Оцењују да сви градови Југоисточне Европе имају слабу саобраћајну инфраструктуру, а истовремено се суочавају са убрзаним растом броја становника, све већим бројем возила и загађењем.
Зато је неопходан одржив енергетски ефикасан транспорт.
Београд и "концепт будућности" у Минхену
Урлих Вилд, директор ГМБХ и кординатор програма Министарства за економију и енергетику Немачке, напомиње да Београд има проблеме када је у питању функционисање саобраћаја и да се у то лично уверио.
"Добар пример је Минхен, који има такозвани 'концепт будућности' у области јавног превоза, а циљ је смањење индивидуалног превоза", истиче Вилд.
Немачка влада преко ГИЗ-а већ подржава израду таквих саобраћајних решења у Београду, Крушевцу и још неколико градова.
Бојана Ристановић, координатор за урбану мобилност ГИЗ-а Србије, наводи да се у Пироту тренутно ради студија о могућностима паркирања, док се у Шапцу раде смернице за бициклистичке стазе.
"Бајина Башта и Врбас су се такође издвојили у области одрживе урбане мобилности. Такође имамо са њима сарадњу", истиче Ристановићева.
Најављено је да ће Немачка реализовати више од 150 пројеката у 94 земље, а транспорт је управо међу приоритетним областима за улагања.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар