Битка за купце: Хипермаркети vs. мале радње

Тржиште Србије знатно је промењено, а долазак светских трговинских ланаца утицао је на све. Неки настају, неки нестају, а мале радње прилагођавају пословање новим условима. Стиче се утисак да највише добијају потрошачи јер је понуда већа него раније.

Неке српске производе из трговинског ланца "Лидл" однедавно можете купити и у иностранству. Услови за почетак извоза су добар квалитет, довољне количине и континуитет испоруке и наравно да за таквим производима постоји потреба и на страном тржишту.

"Подржавамо добављаче да унапређују производњу и уводе сертификате јер на тај начин можемо да кроз нашу малопродајну мрежу извозимо њихове производе. У овом тренутку сомун из Србије се продаје у Бугарској, тост хлеб у Словенији, а млади сир и кесице супе у Хрватској", наводи Мартина Петровић из компаније "Лидл" Србија.

Мирко Ковачевић, произвођач кафе из Ужица нашао је свој пословни интерес у партнерству са једним трговинским ланцем.

"План следеће године је проширење производње. Започели смо и изградњу нове хале која ће бити пуштена у рад половином следеће године са новом и савременом опремом где ћемо запослити одређен број радника", наводи Ковачевић.

Са друге стране, Даворин Даниловић није се пословно везао за велике трговинске ланце. Специјализоване радње постоје у Европи, а он је идеју добио у Италији и Шпанији, па је своју малу радњу отворио у Београду.

"Сам однос према том купцу је потпуно другачији него у маркетима, хипермаркетима. Ми се посвећујемо њему. Да му изађемо у сусрет, да набавимо оно што немамо, да набавимо оно што њему треба. Е, то је оно што је битно, они то осете и враћају се увек. И то је разлика између нас и великих ланаца, јер тамо вас нико не познаје", објашњава Даниловић.

Како ући у трку са великим трговинама

Српско тржиште је релативно мало и нема капацитет набавке мултинационалних система. Како ући у трку са великим трговинама, јер највећи тржишни удео у Србији и даље имају мале радње.

"Мали добављач не може да буде толико конкурентан за велики систем, али је свакако занимљив за потрошаче. Због тога добар спој и прављење добре коалиције између малог произвођача и малог трговца може довести до доброг резултата", објашњава Жарко Малиновић из Привредне коморе Србије.

Потрошачи у Србији у куповину одлазе чешће, купују више меса, теста и смрзнутог поврћа. Важан део потрошње чине свеже воће и поврће. Они желе прихватљиву цену, широк асортиман, добру понуду и квалитет, показују истраживања. Највећа борба на тржишту очекује се управо у тим сегментима.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 24. децембар 2024.
1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње