Влада затражила од ЈАТ-а план изласка из кризе

ЈАТ ове године превезао за петину путника мање него у истом периоду лане. До краја године губитак националног авиопревозника до 25 милиона евра. Влада Србије тражи од ЈАТ-а јасан план изласка из кризе.

Национална авиокомпанија "Јат ервејз" имаће на крају године губитак од 20 до 25 милиона евра, процењују челници те компаније.

ЈAT је у 2009. години превезао 20 одсто мање путника, а прошлогодишњи губитак износио је 29 милиона евра. Да би на авиопревозник постао успешан, до првог јануара 2011. године рачуни се морају свести на позитивну нулу.

"ЈАТ је у прошлој години превезао 1,3 милиона путника, а ове године ће тешко достићи 1,1 милион путника", рекао је директор "Јат Ервејза" Срђан Радованововић.

Према његовим речима, главни разлог за лоше пословање је организационо старомодна фирма која функционише као пре 20 до 30 година.

Радовановић наводи да уз то, ЈAT нема нарочито квалитетну услугу, ни промоцију и да се није позиционирао у свести потрошача нагласивши да Јатова потраживања износе око две милијарде динара и да су већа од обавеза.

Највећи део новца ЈAT потражује од једне нигеријске компаније, Ербаса и македонског МАТ-а.

"С обзиром да имамо судску одлуку на 10 милиона евра да нам МАТ дугује, а увид у њихову финансијску ситуацију каже да је њихова имовина нула, односно испод нуле покушавамо да нађемо где су паре, да ли у Македонији или ван ње не би ли се наплатили", каже Радовановић.

До сада су дуговања МАТ-а ЈАТ-у била предмет сталних преговора и у јавности се стицао утисак да иза њих стоји и македонска влада јер се та компанија представљала као македонски национални превозник.

Међутим, изјава македонског министра саобраћаја указује на то да је дуг МАТ-а веома тешко наплатити.

"МАТ је приватна компанија и никада није била у власништву македонске државе, тако да овај спор ми посматрамо као однос две компаније, а не однос ЈАТ-а и државе Македоније", рекао је министар за транспорт и везе Републике Македоније Миле Јанакиески.

Влада тражи јасан план изласка из кризе

Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић каже да ЈАТ као државна фирма мора да има јасан план изласка из кризе.

"Влада Србије је јасна - ми тражимо од менаџмента да до следеће седнице, а најкасније за седам дана изађе са сетом мера за излазак из кризе и то су краткорочне, средњорочне и дугорочне мере", каже Милутин Мркоњић министар за инфраструктуру.

Говорећи о акцијама ЈAT-a, Радовановић је рекао да су акције националне авиокомпаније већ регистроване у Централном регистру хартија од вредности и да је формално све спремно за поделу бесплатних акција грађанима.

Радовановић каже да је ЈAT вредна компанија, јер је ликвидациона вредност њене имовине најмање 250 милиона евра и додаје да је Јат требало приватизовати раније.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
33° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару