Читај ми!

Припреме за изградњу брзе пруге

Састанком са делегацијом "Кинеских железница" у Министарству саобраћаја практично почиње реализација пројекта брзе пруге од Београда до Будимпеште. Ако све буде текло по плану, грађевински радови на прузи до Будимпеште требало би да почну за две године.

Два дана после договора премијера Мађарске, Србије и Кине у Букурешту да Кинези граде пругу брзине до 160 километара на час, између Београда и Будимпеште, делегација "Кинеских железница" већ данас, састанком у Министарству саобраћаја, започиње овај посао.

Кинези треба да направе пројекат, финансирају га и ураде за три године. Из ресорног министарства кажу да смо у предности са пројектима и да би први радови могли да почну већ 2015.

Брзине од 160 километара на час за путничке возове и 120 за теретне возове које су предвиђене на прузи Београд-Будимпешта, одавно су стандарди многих железница у Европи.

Брзим пругама сада се диче они који имају возове за брзине преко 250 км на час, тако да је наш пројекат у оквирима реалних граница и када су у питању инвестиције и исплативост.

Када буде готова пруга која би требало да се гради из кинеског кредита од 2,4 милијарде евра, раздаљина од Будимпеште до Београда од 400 километара прелазиће се за свега три часа.

"Према садашњој ситуацији, студија изводљивости за пругу трајаће до шест месеци уколико узмемо у обзир да је пројектована брзина 160 километара на час. Надамо се да ћемо са партнерима из Мађарске и Србије утврдити оптималне рокове да се тај посао заврши за три године", каже Хе Хуав из "Кинеских железница".

Министар саобраћаја Србије Александар Антић каже да не постоји ниједан разлог да пројекат не буде спроведен.

"Веома сам задовољан људима који су само два дана после политичког договора дошли да тај договор реализујемо", рекао је Антић.

Средства потребна за наш део пруге су око 900 милиона евра. Тај новац биће потрошен на обнову постојећег и изградњу другог колосека.

Треба имати у виду и то да ће се део од Старе Пазове до Новог Сада у дужини од 43 километра модернизовати из руског кредита, а из ИПА фонда обезбеђено је 3,95 милиона евра за израду пројектне документације од Новог Сада до Суботице.

Jедан од кандидата за градњу пруге Будимпешта-Београд јесте и кинеска фирма "Путеви и мостови", која тренутно гради мост Борча-Земун.

Ова компанија већ има искуства са оваквим пословима у Кини, а њена референца је и једна од најдужих пруга великих брзина, Пекинг-Тибет, на којој је радила неколико деоница.

Број коментара 14

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 21. октобар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи