среда, 02.05.2012, 12:12 -> 20:40
štampajКако је настао "фијат 500Л"
Као технолошки и идејно потпуно ново возило, крагујевачки "фијат 500Л" представља велики скок за српску аутоиндустрију. Најинтересантнији су нови материјали: сва пластика се рециклира и нема у себи штетних састојака, остали материјали су обојени природним бојама а каросерија се боји воденим бојама.
Из погона некадашење Заставе из Крагујевца, сада фабрика "Фијат Аутомобили Србија", ове године треба да изађе око 100.000 нових "фијата 500Л". Тај модел биће технолошки и идејно потпуно ново возило и за Фијат и за нашу аутомобилску индустрију, па многи стручњаци овај скок српске аутоиндустрије оцењују као долазак из праисторије у 21. век.
Идеје о новим моделима "Фијата" чувају се као пословна тајна, па су информације о меделу "500Л" биле недоступне. За разлику од других произвођача, који своје иновације представе прототиповима на салонима аутомобила, Фијат прикаже производ који одмах може у серијску прозводњу и на чији изглед не могу утицати ни критике новинара нити мишљење купаца.
"Ми то можемо, јер хоћемо да наш производ по дизајну буде лидер на тржишту. Хоћемо да други нас копирају а не да ми прецртавамо друге. 'Фијат 500 л' је настао као логичан след идеје. Од модела '500', који је већ доживео успех као римејк старог модела, он је дизајнерски прилагођен средњим годинама и младима, мали је али веома простран", истиче шеф дизајна "Фијата" Роберто Гиолито.
Најинтересантнији су материјали који ће се уграђивати у нови модел. Немају никакве технолошке сличности са досадашњим Заставиним материјалима, од којих је рађен "југо".
Сва пластика се рециклира, нема у себи штетних састојака и лако се обликује. То важи и за остале материјале који су тешко запаљиви, обојени природним бојама, док се каросерија, уместо бојама са нитратима, боји воденим бојама.
"Купци ће моћи да бирају преко 160 комбинација спољашње и унутрашње боје овога аутомобила. Контраст је овде дизајнерски пресудан, унутрашње комбинације боја са спољном каросеријом у две боје додатно мотивишу купца да сами осмисле изглед аутомобила", наводи Росела Гаско, задужена за избора материјала и боја "фијата 500Л".
Као и сва савремена возила, "фијат 500Л" је прво склопљен у дизајнерском центру, затим је прошао тест од неколико стотина хиљада километра по свим времским условима, и тек је онда по освајању позиција и модула почела је серијска производња у Крагујевцу.
"Данашњи купци су веома захтевни а ми смо хтели да поред доброг дизајна дамо и озбиљан квалитет новом возилу. То је премијум сегмет малог урбаног возила које нуди комфор и опрему много више класе. Квалитет мора бити изнад уобичајеног серијског аутомобила", истиче главни дизајнер екстеријера новог модела Андреас Випнигер.
"Фијат 500Л" свакако је технолошки скок за нашу аутоиндустрију, и шанса да, овладавши савременом технологијом, освојимо и више позиција производње.
Мотор и мењач су изузетак, јер се већ годинама производе и монтирају у фабрикама аутомобила свуда у свету. Разлитичи произвођачи уграђују те исте моторе, што је ефикасније и појефтињује производњу.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 10
Пошаљи коментар