Читај ми!

За путеве 800 милиона евра

У изградњу аутопутева биће уложено између 350 и 400 милиона евра, што је већ обезбеђено, а у рехабилитацију и одржавање магистралних и регионалних путева још око 400 милиона, најавили директори "Коридора Србије" и "Путева Србије".

У последње четири године, обновљено је око 900 километара путева у Србији, од чега је око 350 километара локалних. За то време, укупно је изграђено 160 километара аутопута на Коридору 10.

Остаје да се ураде јужни и источни крак, који би, уместо до краја ове године, како је првобитно најављено, требало да буду готови до 2015. године. Археолошки радови су завршени, а Грци су ових дана потврдили да ће, упркос финансијским тешкоћама у тој земљи, одобрити 40 милиона евра из "Хеленик плана" за изградњу јужног крака.

Директор "Коридора Србије" Михајло Мишић рекао је да ће источни крак Коридора 10 од Ниша до Димитровграда бити завршен до краја 2014. године, а јужни крак од Лесковца према македонској граници до краја 2015. године, напоменувши да ће можда радови бити окончани и пре тога.

Новина је да од следеће године локални путеви неће бити финансирани из буџета, већ ће о њима бринути локалне самоуправе. Јавном предузећу "Путеви Србије" узето је готово 100 милиона евра од акциза за гориво, и тај новац биће дат општинама.

Да би се обновила целокупна путна мрежа у земљи потребне су две милијарде евра, што у овом тренутку није реално, а већина новца која се буде обезбедила биће из страних кредита.

Генерални дреректор "Путева Србије" Зоран Дробњак је рекао је ће у обнову путне мреже бити уложено око 400 милиона евра у 2012. години.

"Имамо договор и одобрење за 100 милиона евра од Европске банке за обнову и развој, од Европске инвестиционе банке 130 милиона евра и кад се то сабере и Путеви ће дати 100 милиона, и кад се то сабере, имаћемо отприлике 400 милиона евра за рад на путевима", рекао је Дробњак.

У буџету нема довољно средстава ни за Коридор 11, од Београда до Чачка, који је Србији најпотребнији. Радови који су почели ове године финансирани су из буџета, али стране банке не дају кредите за коридор кроз западну Србију јер није на мапи европске путне мреже.

"За тај посао преговарамо са Турцима, а за овај други део са Азербејџаном", каже министар за инфраструктуру и енергетику Милутин Мркоњић.

Пут Београд-Чачак је најпрометнија саобраћајница на југоистоку Балкана. Кредит или концесија, свакоме ко уђе у тај посао, годишње би доносио двоструку зараду, тврде у "Путевима Србије".

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
33° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару