Успех младих математичара

Ученици Математичке гимназије из Београда освојили су у Русији две сребрне и две бронзане медаље на традиоционалној Ојлеровој олимпијади. Ако се деца правилно усмере и са њима стално ради, математика је, тврде професори, један од најлакших предмета.

На Ојлеровој олимпијади у Санкт Петербургу, четири ученика огледног одељења осмог разреда основне школе при Математичкој гимназији, освојила су две сребрне и две брознане медаље.

За разлику од језичке писмености, која је све нижа, математичка писменост је у успону.

О томе сведоче не само успеси наших ученика на међународним такмичењима, већ и све масовнија такмичења у земљи.

Ако се деца правилно усмере и са њима стално ради, математика је, тврде професори, један од најлакших предмета. За талентоване, важно је да се њихова сколност открије што пре и да родитељи од науке не праве баук.

Ђаци математичке гимназија кажу да нема рецепта, само концентрисан рад.

У Математичкој гимназији у Београду не броје домаће награде, на међународним такмичењима, освојили су више од 150 медаља. Зато странци, попут професора из Малмеа, долазе по рецепт.

Директор "Математичке гимназије" Срђан Огњановић, каже да професори из Малмеа имају идеје за сарадњу наших младих математичара са шведским ученицима.

По завршеној компјутерској обуци, професорка Весна Бабовић прави анимације и видео клипове, па ђаци комбинаторику раде без формула, што ће бити представљено и на британском Конгресу математичара у Манчестеру.

Весна Бабовић из нишке гимназије "Стеван Сремац" покушава да сваки математички појам повеже са примером из живота.

"Поента је да они учествују и да се осећају добро јер су дошли до неког закључака. Традиционалан начин образовања је заснован на линеарном учењу, читању, писању. Деци су данас атрактивни Интернет, Википедија, Фејсбук, што форсира визуелан начин учења", каже Бабовићева.

На Архимедесовом такмичењу "Мислиша", ове године учествовала су више од 33 ученика свих узраста. Циљ је популарисање и учење математике са задовољством.

Председник Националног просветног савета Десанка Радуновић каже да је код мале деце, математика део игре.

"Дефинитивно је у генима нумеричка писменост као и језичка писменост. Једноставно треба се вратити на то да и даље буде игра, бар у основној школи, а после кад дођу до математике као науке има времена да будемо и строги ако треба", каже Радуновићева.

Богољуб Маринковић из школе "Архимедес" сматра да ће било какав програм у рукама доброг наставника дати резултате.

У Националном просветном савету кажу да програми сасвим сигурно много значе, али да треба да буду много флексибилнији.

Оно што није неопходно треба оставити као изборне садржаје, тако да деца ипак имају могућност избора.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 30. септембар 2024.
9° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи