Изградња моста преко Аде

Мост који ће растеретити "Газелу" гради се пуном паром. Биће дугачак скоро километар, са шест саобраћајних трака и две пешачко-бициклистичке стазе. Стручњаци упозоравају да је неопходно што пре изградити прилазе будућем мосту.

Мост који се гради у Београду преко Аде Циганлије, биће један од највећих мостова тог типа, који испуњава све еколошке стандарде, дугачак скоро читав километар.

Поред тога што ће променити и олакшати живот Београђана, биће по најсавременијим методама завршен за свега 40 месеци. Главни извођач радова су аустријски ПОР, немачки ДСД, а инвеститор је Дирекција за градско грађевинско земљиште Београда.

Предвиђено је да мост преко Аде буде дуг 929 и широк 45 метара. Имаће шест саобраћајних трака и две пешачко-бициклистичке стазе, а саобраћајни стручњаци упозоравају да је неопходно што пре изградити прилазе будућем мосту.

Тако би, кажу стручњаци, најпре требало направити дуго најављивани надвожњак код Цареве ћуприје, као и завршити такозвани унутрашњи магистрални полупрстен. Овај мост широко отвара врата метроу у Београду, а са његовим завршетком мост "Газела" биће у потпуности растерећен градским саобраћајем.

"Мост преко Аде је уговорен за нешто мање од 119 милиона еура и према уговореном року биће завршен до краја 2011. године", каже Дејан Васовић, градски архитекта и изражава уверење да ће рок бити испоштован.

Нема озбиљнијег кашњења које би могло да угрози рокове за завршетак изградње моста преко Аде Циганлије. Засад, све функционише према утврђеној динамици, каже градоначелник Драган Ђилас.

Нови симбол Београда

Посебан грађевински подухват представља фудирање и изградња главног стуба носача који би требао да буде висок као солитер од 60 спратова.

Према речима градоначелника Београда, стуб је висок око 200 метара, а 27 метара су мали шипова који носе 50 одсто тежине стуба и челичних ужади.

Први пут једна овако велика грађевина ради се методом да се у току градње и пројектује. То двостуко убрзава процес и појефтињује изградњу.

"У симболичком смислу, Београд ће добити један објекат који ће бити нови симбол Београда, а имаће и важну саобраћајну функцију", нагласио је Борис Ранковић, Директор дирекције за градско грађевинско земљиште.

Челични каблови за овај мост наручени су у Кини и бродом су допремљенин до Ротердама па онда до Београда. Свака веза, тачније зглоб моста, носиће и до 10.000 тона силе па ће тако овај мост својим капацитетом моћи да трпи и најекстремније напоре.

Мост се ради по најстрожим еколошким правилима и, како кажу у граду, неће нарушити биолошки и природни систем Аде Циганлије.

Број коментара 11

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 30. септембар 2024.
14° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи