Грађанима стижу лажне СМС поруке, из "Поште Србије" упозоравају: Не наседајте на превару

Више грађана добило лажне поруке "Поште Србије" које указују да је у питању превара. Из "Поште Србије" истичу да је циљ обмане давање личних података корисника о платној картици, а да из компаније никада нису слали такав захтев. Стручњаци упозоравају да у случају преваре одмах треба обавестити матичну банку. Коришћење ћирилице, латинице и позиви на хитност су знаци који упућују на намештаљку, наводе надлежни.

"Ваш пакет је стигао у складиште и не може бити достављен због непотпуне информације о адреси. Молим вас, потврдите вашу адресу на следећем линку." Многи грађани су у последње време добили ову поруку.

Директорка Функције информационих технологија, електронских комуникација и развоја у "Пошти Србије" Милица Спасић наводи да је у питању класична превара када корисници унесу своје податке.

а наредној страници требало је да унесу и податке о својој картици како би платили неку суму новца да би им пошиљка поново била испоручена. Корисници који су унели своје податке, заправо су били преварени и злоупотребљени су њихови подаци. 'Пошта Србије' се корисницима никад тако не обраћа и не очекује од њих да на некој интернет страници унесу своје личне податке. То корисници треба увек да имају на уму", каже Спасићева.

Шта указује на превару 

Ћирилица и латиница у поруци, позивање на хитност – знакови су који могу указати на превару, а стручњаци упозоравају да посебно треба обратити пажњу на садржај линка у поруци.

Стручњак за информациону безбедност Лука Милинковић каже да линк који корисници добију често садржи случајан распоред карактера, зато што се ради о измишљеним линковима о стварној институцији.

"Сам линк их може повући да се улогују са својим подацима за м-банкинг или за мејл или их може повући да оставе своје податке о платним картицама, које онда злонамерне особе користе како би те податке злоупотребили", каже Милинковић. 

У случају преваре одмах обавестити банку 

Људи често схвате да су жртве преваре тек кад остану без новца на рачуну.

Виши стручни сарадник за регулативу и анализу у Сектору за заштиту корисника финансијских услуга Народне банке Србије Ђорђе Гојковић истиче да, када грађанин схвати да је погрешио и да је реч о превари, пре свега треба без одлагања да обавести банку чији је платни инструмент злоупотребљен.

а би банка извршила блокаду платне картице и да би се обуставила сва плаћања и даља злоупотреба картице", закључује Гојковић.

Прошле године НБС је корисницима злоупотребљених платних картица вратила више од 17 милиона динара.

субота, 23. новембар 2024.
1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње