Већа права путника у авионском саобраћају

Примена новог правилника о обештећењу путника у авио-саобраћају даће нови квалитет услуга, а авио-компаније ће морати добро да размисле пре него што путнике оставе на цедилу. Прецизирана су и права на новчану надокнаду.

Ако сте купили карту, дошли на аеродром, чекирали се и чекате на лет дуже од 4 сата или он буде одложен, истог дана авио-компанија дужна је, да поред ноћења и смештаја у хотелу, обезбеди новчану надокнаду од 250 до 400 евра, колико прописује нови правилник.

Базиран на такозваној Монтреалској конвенцији, коју су потписале све земље Европе и многе у свету, штити права транзитних путника и оних који путују из наше земље.

"Постоје два случаја, када је дестинација удаљена до 1.500 километара, тада је у питању одштета 250 евра, односно када је у удаљеност већа од 1.500 километара, одштета је 400 евра", рекла је Катарина Милосављевић-Антић из Директората за летење. 

Летови за Подгорицу, Сарајево, Љубљану и околне земље, на пример, не подразумевају надокнаду, али ако имате везани лет који вас води даље, можете од авио компаније да тражите надоканду. Њу не добијате само у случајевима више силе, као што су временске неприлике, или ако је компанија у страјку, што је све чешће у свету, јер Монтреалска конвенција тиме штити авио-превознике од самовоље запослених.

Игор Гардашевић из "Јумбо травела" каже да је добро да путници знају своја права и да буду с тим упозанти, али, како каже, не треба да гаје превелике наде да ће у случају сваког кашњења авиона добити новац.

"Новац се и не исплаћује у већини случајева, него се добијају ваучери који служе за неко следеће путовање", истиче Гардашевић.

Надокнаде се најчешће по основу правилника исплаћују у два случаја, приликом овербукинга, тј. када се прода висе карата од места у авиону и приликом отказаних летова, због лосе организације или неисправних авиона у авио-компанији.

Ова права уживају сви путници осим оних са бесплатим картама и путника са повлашћеним ценама превоза, а не односи се на оне који су добили карте на наградним играма.

У случају да туристичка агенција продаје чартер аранжмане, дужна је да путнику исплати надокнаду због неизвесеног превоза, а потом од авио-компаније надокнади та средства, ако уговор другачије не прописује.

Изгубљени пртљаг авио-компанија плаћа 20 долара по килограму, а дужна је и да вам надокнади штету уколико је пртљаг уништен у танспорту, у вредности кофера у продавници.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 05. октобар 2024.
13° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи