Читај ми!

Уводе се нова правила, да ли ће сви морати да замене личне карте

Посланици Скупштине Србије расправљају о измени Закона о личним картама. Да ли престају да важе старе личне карте и шта да урадимо ако изгубимо тај документ?

Валентина Вулић, начелница Одељења за управне послове МУП-а Србије, рекла је да лична карта без чипа, као и до сада, мора да се замени уколико се мењају битни подаци, као што је адреса.

До сада се податак о адреси пребивалишта није водио као битан.

"Овим условљавамо да сви подаци у личној карти одговарају чињеничном стању. Дешавало се да грађанин не пријави промену адресе, а користи личну карту у правном саобраћају", истакла је Вулићева, гостујући у Дневнику РТС-а. 

Личне карте са чипом не морају да се мењају и остаће важеће до датума који је наведен у личној карти.

Уколико се мењају битни подаци, на пример пребивалиште, биће измењени кроз чип, као и до сада. 

Пријава нестанка личне карте 

Једна од новина у Закону о личним картама јесте проглашавање личних карата неважећим уколико су нестале.

До сада се проглашавање неважећих личних карата објављивало у Службеном гласнику, док ће се, према новим правилима, то радити на сајту Министарства унутрашњих послова.

"И даље ће странке бити у обавези да пријаве нестанак, промена ће бити таква што ће бити мањи износ приликом пријаве нестанка. Плаћаће таксу за доношење решења, али неће сносити трошак за оглашавање у Службеном гласнику, то је 800 динара до сада било", истакла је начелница Одељења за управне послове МУП-а Србије.

Идентификација на даљину 

Једна од новина јесте и унос електронских сертификата у личну карту, за електронску идентификацију и електронски потпис.

Овим сертификатом грађани ће моћи да поднесу захтеве МУП-у и од куће.

"То ће бити доказ високе поузданости доказа идентитета. Нпр. за возачку дозволу и сада може да се поднесе захтев без одласка на шалтер, али то не користи велики број грађана, вероватно зато што су навикли да иду на шалтер. Трудићемо се да опцију на даљину уведемо и у нове поступке", наглашава Валентина Вулић.

Брзо до пасоша, али уз доплату од 5.000 динара

Начелница одељења за управне послове МУП-а Србије рекла је да путна исправа може хитно да буде издата уколико постоји доказ да је то неопходно – хитно лечење, хитан службени пут. Као хитан рок води се 48 сати.

Такође, према њеним речима, и они који немају доказ могу у хитном року да добију нови пасош, уз доплату од 5.000 динара за хитно издавање.

У редовној процедури грађани плаћају 3.600 динара за издавање новог пасоша. 

Наводи да је тренутно изузетно повећан обим посла за издавање путних исправа, с обзиром на то да у медијима постоје информације о отварању граница.

Вулићева указује да МУП успева да изда све путне исправе у року од седам до десет дана.

"Могуће је заказивање преко е-Управе, 30 дана унапред, али и свака странка која лично дође, обавиће посао. Продужили смо радно време како би што више грађана могло да поднесе захтев", наводи начелница одељења за управне послове МУП-а Србије.  

недеља, 08. септембар 2024.
22° C

Коментари

Juga
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Trudnoca
Бесплатна вантелесна оплодња и у Нишу
Pun mesec
Како Месец утиче на физичко и ментално здравље
Mirjana
Преминуо Игор Холодков
Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару