Чувени ловац завршио богату каријеру, "миг 21" свечано испраћен у пензију на батајничком аеродрому
Легендарни ловац "миг 21", који је пуних 58 година чувао небо над Србијом, свечано је завршио свој радни век у Ратном ваздухопловству.
Манифестацијом "Траг у бескрају", на војном аеродрому "Пуковник пилот Миленко Павловић" у Батајници, у пензију је званично отишао легендарни ловац "миг 21".
Легендарни авион симболично је поздрављен традиционалним воденим славолуком у част дугогодишње службе у нашој војној авијацији.
Свечаности су присуствовали министар одбране Небојша Стефановић и командант Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране генерал-потпуковник Душко Жарковић.
Пуних 58 година наши пилоти чували су небо користећи овај авион. Од 1962. до 1986. године из тадашњег Совјетског Савеза набављен је укупно 261 овакав авион.
Реч је о надзвучном авиону друге генерације, носиоцу више ваздухопловних рекорда, који је произведен у највећем броју примерака у историји ваздухопловства – укупно 11.496 авиона у 32 верзије.
Коришћен је током шест деценија на четири континента у ратним ваздухопловствима више од 60 држава, а у многима се употребљава и данас.
Неизбрисив траг на небу изнад Србије
Потпуковник Дејан Беда, помоћник за операције команданта 204. ваздухопловне бригаде, који је много година провео у кокпиту "мига 21", подсетио је да је прича "двадесетјединице" нераскидиво везана са батајничким аеродромом јер је сваки авион који је икада стигао у нашу војну авијацију полетео са те писте.
"Прва јединица која је наоружана са 41 "мигом 21" верзије Ф-13 био је 204. ловачки авијацијски пук, који је до краја 1964. године имао три ескадриле наоружане овим авионима. Занимљиво је да прве четири године употребе овог авиона није било двоседа, већ су се пилоти обучавали и одржавали тренажу на авионима америчке производње ТВ-2", истакао је пуковник Беда.
Бориша Мандић бивши војни пилот инструктор на "мигу 21", поздравио је окупљене у име Ваздухопловне фондације "Пилот Михајло Петровић" и Удружења надзвучних пилота.
"Ветеран који је иза нас завршио је каријеру и одлази у историју, не и у пензију. Данас су нам осећања помешана, барем нама који смо читав радни век провели у кабини овог суперсоничног авиона. Тај ветеран, итекако је на небу ове земље оставио неизбрисив траг", рекао је Мандић и нагласио да је управо због тога ова манифестација и названа "Траг у бескрају".
Коментари