недеља, 13.12.2009, 07:52 -> 07:55
Виртуелни родитељи на СОС линији
Дечја СОС линија за четири године постојања примила више од 40.000 позива. Помоћ највише траже тинејџери од 10 до 15 година, због проблема у породици и међу вршњацима.
За четири године постојања СОС дечја линија је примила више од 40.000 позива. Помоћ највише траже тинејџери од 10 до 15 година, најчешће због проблема у породици и међу вршњацима.
Последњих месеци јавља се и све више забринутих родитеља којима је потребан савет у васпитању детета. Ова телефонска услуга је бесплатна, анонимна и строго поверљива.
На располагању је сваком детету у било које доба, јер је линија отворена 24 часа. Има разговора који трају више сати, а понекад су то такозвани "позиви тишине".
Саветница на СОС дечјој линији је рекла да је за тај посaо потребно доста стрпљења, јер је деци, као и одраслима, тешко да говоре о својим проблемаима.
Прошле године је било више од 10.000 позива. Међутим, чак ни деца из градске средине нису довољно информисана о постојању такве линије.
Близу 30 одсто позива је у вези са односима међу вршњацима, проблемима сазревања, првим заљубљивањима, или раскидима. Ипак највише позива је због вршњачког злостављања.
Одсуство родитеља наводи децу да сама траже решења
Руководилац СОС дечје линије Жељка Бургунд је рекла да није први пут да се чује да су "школе постале места где се вршњаци окупљају да би гледали како се неко туче и да се врше чак притисци на децу да би се понашала на одређени начин".
Бургунд је додала да су то озбиљне ствари од којих, деца која се јављају, не знају како да се одбране.
Одрастање захтева одговоре на многа питања, а често одсуство родитеља оставља децу да сами траже решења. Последњих година СОС дечја линија поприма улогу виртуелних родитеља. Иако у почетку дете изнесе један проблем, кроз разговор се открије дубље незадовољство.
Психолог Мирјана Марковић је нагласила да су деца која позивају СОС дечију линију уплашена и збуњена.
Према њеном мишљењу треба разговарати са таквом децом, јер ако су родитељи презаузети и ако минимизирају проблеме, дете остаје само са гомилом нерешених проблема.
Поред свакодневних успеха за четири године рада, запослени кажу да има и крупнијих помака.
Раније су се деца јављала само због сопствених проблема, данас, међутим, све више њих зове да би помогло неком другом. Таква солидарност је добар путоказ и потврда уверењу да се сваки труд око деце итекако исплати.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар