Потрошачи боље информисани, приговора мање

После годину и по дана од почетка примене новог Закона о заштити потрошача, уочљиво је да су они боље информисани, да боље познају своја права и да их лакше спроводе у пракси. Спорне ситуације су ређе, број приговора мањи, а трговци у већој мери поштују њихова права. Добре и лоше компаније разликује одговорност и партнерски однос са потрошачима.

Задовољство потрошача утиче на лојалност компанији, а фирмама обезбеђује стабилно пословање и бољу зараду. Зато многи прате степен задовољства клијената и брзо реагују ако до проблема дође.

"Аутоматски у врло кратком року методом следљивости можемо да утврдимо шта се могло потенцијално десити или не у нашем производном процесу, како би на сваку такву врсту реаговања потрошача могли да одреагујемо како у директном контакту, тако и кроз увид у сваки производ и потенцијални проблем", објашњава директорка производње у "Карнексу" Тамара Пењић.

Удружења потрошача су филтер између трговаца и потрошача, али промене су незнатне, кажу њихови представници.

"Немамо довољно угледа као што имају удружења потрошача на Западу. Мислим да држава не води довољно рачуна у вези са удружењима потрошача. Мислим да нас ни наука не прати. Едукације су нешто што морају да раде не само удружења потрошача, већ морају да се едукују и трговци", рекла је председница Центра за заштиту потрошача Вера Вида.

Прошле године било је 14.500 приговора потрошача – 2.000 мање него 2014.

"Врло је важно да трговци поштују овај закон јер због тога неће бити штета за њих. Напротив, поштовање права потрошча довешће до њиховог бољег пословног резултата, до нижих цена и свакако до боље ситуације на тржишту", истиче државна секретарка у Министарству трговине Весна Ковач.

Купци сада, на пример, храну купују чешће, али мање и штедљивије. Компаније су свесне да се потрошачи тешко стичу, а лако губе, па све више улажу у квалитет. Строго контролишу материјале и производне процесе, а сервисну услугу сматрају инвестицијом.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 17. август 2024.
36° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару