Туристи агенцијама пријављују бизарне замерке

Искуство туристичких радника говори да по повратку са одмора једни сабирају лепе утиске, док други праве списак замерки. Током последњих девет година на адресу Туристичке инспекције стигло је око 4.500 пријава незадовољних туриста, а свака друга била је основана. На име оправданих жалби грађани су добили одштету од скоро 40 милиона динара. За неосноване добили су љубазне савете за наредни одмор.

Милионске одштете које добијају светски туристи једнако су невероватне као и разлози због којих се жале. Сметају им турбуленције у авиону, седење поред путника са прекомерном тежином, природне непогоде. У Туристичкој инспекцији кажу да нису имали таквих примедби, али да српски туристи не заостају са бизарним замеркама.

"Имали смо пријаву где се путница жали што је на летовању била занемарена од стране супруга јер јој није посвећивао пажњу, проводио је време на тераси јер у суседној соби су биле атрактивне девојке. Путница се жалила да температура воде није одговарајућа, чак су и мерили температуру, па су тражили да их агенција обештети што се нису купали", каже Гордана Радосављевић из туристичке инспекције.

Обештећење могу добити само ако агенција не испуни обећано. Ако су изневерена друга очекивања, немају право на повраћај новца.

"Наш одговор је врло љубазан и упутан на то да ми не можемо да утичемо на временске прилике на дестинацијама, пошто се рекламације углавном тичу тих ствари - да ли је негде дувао ветар, да ли је негде падала киша, да ли су били комарци", истиче Невена Марган из туристичке агенције "Филип травел".

Иако се грађани последњих година мање жале, број неоснованих рекламација процентуално расте.

Радосављевићева додаје да не зна тачан мотив за раст неоснованих рекламација, али да из праксе може да закључи да има свега, пошто путници рачунају на попуст због жалбе на нешто "сасвим неосновано".

"Путници су захтевни, очекују и превише. Не разумеју да цена коштања аранжмана условљава и квалитет услуге како смештаја тако и хране, и то је оно где имамо највећих проблема да се разјаснимо и да се разумемо", каже Александар Сеничић из Националне асоцијацие туристичких агенција "ЈУТА".

Да би се број могућих жалби свео на минумум, агенције би требало верно да прикажу оно што путнике чека на дестинацији. Истовремено, туристи би морали да имају на уму да нереална очекивања одмор из снова могу претворити у ноћну мору.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 28. септембар 2024.
29° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи