Уместо чекања у реду, кликом до услуге

Администрација Србију кошта милијарду и 300 милиона евра годишње, двоструко више него развијене државе, подаци су Наледа. Смањење тих трошкова, али и уштеду времена грађанима доноси портал електроснке управе. Електронски је за сада, између осталог, могуће заказати термин за издавање личне карте, пасоша, али и регулисати порез на имовину или заменити стару возачку дозволу. Унапређење постојећих и понуду нових услуга, омогућиће усвајање два закона, што је планирано за ову годину, тврде надлежни.

Уместо чекања у реду, клик до услуге. Ту могућност за сада користи око 300.000 грађана. Пример - више од милион возила је регистровано онлајн.

Уместо од шалтера до шалтера - подношење затева за продужење регистрације, плаћање свих накнада на једној уплатници - све то радите са рачунара. Након тога, одлазите на технички преглед и тамо добијате налепницу. До полицијске станице не морате ни да дођете.

Планови за 2016. - пријављивање новорођенчета из породилишта. Документ за утврђивање стажа, осигурања, зараде и висине уплаћених доприноса одлази у заборав. Институције ће размењивати те податке. Београђани више неће морати на шалтер ни да дете пријаве у вртић. 

Ипак, за онлајн плаћање неопходан је електронски потпис. Издаје га МУП на чипованим личним картама, или Пошта и Привредна комора на картицама. Треба још и услуга електронског банкарства, јер платне картице још нису прихватљиве за е управу.

Дирекција је чекала да Министарство финансија одреди банку која ће примати уплате. Сада мења тактику.

Душан Стојановић, директор Дирекције за електронску управу каже да неће бирати једну банку већ ће пустити све банке на портал електронске управе.

"Грађани ће при плаћању картицама бирати која банка прихватилац, за грађане ће бити потпуно свеједно, таксе ће бити исте. Ми очекујемо да тај заокрет резултира плаћањем картица на порталу у јуну 2016. године", истакао је Стојановић.

Стручњаци очекују и заокрет према привреди. За предузећа нема довољно развијених електронских услуга.

"Оно што је проблем, по нашим истраживањима, је то да се на шалтерима ПИО фонда и републичког фонда за здравствено осигурање где се врши пријава и одјава радника изгуби више о 30 минута у просеку. Са централним регистром преко којег бисте све радили електронски ви сте то завршавали за неколико минута", каже Иван Радак из НАЛЕД-а.

"Оно што ја могу да обећам да ћемо 2016. посебну пажњу посветити привредницима и покушаћемо да те сервисе пустимо у овој години", каже Стојановић

На питање када, Стојановић је одговорио да верује да ће то бити крај трећег квартала, у септембру или октобру.

Осим што штеди време и новац, електоренска управа администрацију чини одговорнијом. У сваком тренутку можете да пратите како се ваш захтев решава, администрација мора да поштује рокове и преко рачунара нико не може да вам тражи мито.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 28. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи