Наплата штете само за Каско осигурана возила

Власници аутомобила уништених у поплавама, који имају само обавезно осигурање, имају мале шансе да наплате штету. Накнада може бити исплаћена само онима који имају Каско осигурање. Од око тридесет хиљада уништених возила, тек два посто је Каско осигурано.

Аутомобили из поплаве који нису Каско осигурани, увелико су предмет трговине. Накупци из читаве Србије формирали су цену за возила која се креће од 500 до 1.000 евра у зависности од модела и старости.

Старија возила планирају да обнове а нека да растуре у делове. Зарада може бити дупла уколико се има сопствени шлеп или сервис.

Грађани који имају Каско не треба да брину око снимања и наплате штете, већина компанија омогућила је власницима да, где се налазе у земљи изврше пријаву штете.

Када је Каско у питању треба разликовати два случаја, онда када је аутомобил у гаранцији и онда када није. Када је у гаранцији он се шлепа у овлашћени сервис где се врши преглед и процењује штета. За већину новијих аутомобила, то је тотална штета.

"Возила која нису у гаранцији већином после процене се проглашавају тоталном штетом јер њихова поправка превазилази њихову тржишну цену. Сви аутомобили ове врсте поплављени до инструмет табле се оглашавају тоталном штетом", објашњава Горан Говедарица из Дунав осигурања.

Најчешће питање је шта је са возилима која су под лизингом или кредитом, и ко има право на надоканду и по којој основи.

"Штета се исплаћује директно лизнг кући или банци ако је каско осигуран аутомобил. Уколико је осигураник измирио дуговања према лизнгу или банци штета се исплаћује њему. По закону остаци аутомобила остају власнику лизнига или крдедита мада може другачије бити регулисано уговором", подсећа Говедарица.

На висину исплате штете утиче закључена премија осигурања, старост и амортизација аутомобила, као и број рата које је корисник лизинга или кредита већ исплатио.

На примеру нажалост једног нашег колеге, може се видети како то све функционише. Он је купио ново возило, платио га 14.000 евра пре годину дана и дао учешће од 3.000 евра. Од осигурања добио је отплату комлпетног возила на седам година са каматом, возило и још 2.000 евра обештећења.

Када би то возило продао накупцима за још 1.000 евра, дошао би до своје рачунице да је добио своје учешће назад, и тако може да уђе у нови кредит.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 30. септембар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи