Читај ми!

Ниш, исељење пруге из града?

Безбедност грађана и велика гужва у саобраћају у Нишу су најчешће помињани разлози за исељење из центра града пруге коју градске улице пресецају на чак 17 места. Град Ниш и "Железнице Србије" сагласни су да теретни возови неће ићи кроз град. Није спорна ни изградња заобилазнице, али је проблем путнички саобраћај.

За модернизацију и електрификацију пруге Ниш - Димитровград, Србија је од Чешке добила кредит вредан 120 милиона евра. Ради се о важном међународном правцу, значајном и за Европску унију. Ипак, овом послу се испречила градска власт у Нишу, која нема ништа против електрификације, али само ако пруга промени трасу.

Ниш и "Железнице Србије" сагласни су само у једном: теретни возови неће ићи кроз град. Није спорна ни изградња заобилазнице од 18 километара, али је проблем, кажу, путнички саобраћај.

"Железнице" би да постојећа пруга остане за те намене, док град тврди да је договор са државом и комисијом ЕУ постигнут, и да возови овуда неће ићи.

Помоћник градоначелника Ниша Љубивоје Славковић каже да пруга неће остати и неће бити електрифицирана и то је недавно децидно рекла Железница, и остаће овде све док се не заврши електификација заобилазнице.

Елкетрификацијом постојеће пруге и изградњом подвожњака и надвожњака, држава не би губила милионе, тврде у "Железници", а Ниш би добио и кружни градски воз повезан са аеродромом .

Генерални директор "Железница Србије" Драгољуб Симоновић рекао је да од 2010. године до данас губе годишње између три и четири милиона евра само у директном трошку.

"Ту нисмо рачунали задржавање сат и по времена воза у Димитровграду, промену особља и губљење времена", навео је Симоновић.

Једногласна одлука локалног парламента о забрани електрификације кроз град упућена је надлежним републичким институцијама, а град је спреман и за рефенрендум.

Председник Скупштине града Ниша Миле Илић рекао је да треба размишљати да електрификација крене од Димитровграда ка Нишу, а да се дотле разреши питање измештања пруге и можда је то компромисно решење.

Безбедност грађана и велика гужва у саобраћају када се спусти рампа су најчешће помињани разлози за исељење из центра града пруге коју градске улице пресецају на чак 17 места.

Душан Стаменковић са Машинског факултета у Нишу рекао је да ако неки град има амбиције да буде велики онда он треба да развије шински превоз, а не да га избацује из града.

Симоновић је рекао да ће угасити тај крак пруге ако роба из Констанце иде Коридором 4 кроз Бугарску и Румунију јер нема разлога да се одржи пруга за два воза.

Стручњаци тврде да ће изградња заобилазнице потрајати скоро деценију, и да ће један од великих проблема бити решавње имовинских односа са чак 1040 власника парцела на северу Ниша, кроз које ће пролазити заобилазница ка истоку.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
32° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару