Читај ми!

Стратегија за већу безбедност саобраћаја

Циљ Стратегије о безбедности саобраћаја је да у наредних 10 година преполови број погинулих у саобраћају. У јавној расправи је трећа верзија студије која, и поред тога што је доста поправљана, још не даје одговоре како ће се медије укључити у ову област и како ће кроз школски систем безбедност у саобраћају унети у школе, кажу стручњаци.

У току је јавна расправа о Стратегији о безбедности саобраћаја. Тај документ прошле године наручило је седам министарстава и ЈП "Путеви Србије", а творац је позната консултанска кућа "Луј Безер". Израда ће пореске обвезнике коштати око 800 хиљада евра.

Цена ће бити оправдана ако испуни циљ - да у наредних 10 година преполови број погинулих у саобраћају. Струцњаци сумњају у то.

Студија је и пре појављивања у јавности изазвала доста полемике код стручњака. Тренутно је у јавној расправи трећа верзија студије која, и поред тога што је доста поправљана, још не даје одговоре како ћемо медије укључити у ову област и како ћемо кроз школски систем безбедност у саобраћају унети у основне и средње школе, кажу стручњаци.

Домаћа стручна јавност која је изнела ове замерке каже да би студију требало знатно унапредити.

"Стратегија мора да узме у обзир реалности Србије у којој се она сад налази, затим жеље Србије шта жели да постигне и онда се стратегијом даје начин и пут остварења од оног на чему се налазимо до оног чему тежимо", рекао је професор Милан Вујанић са Саобраћајног факлутета у Беогарду. 

Милан Божовић, саветник у Минстарству саобраћаја каже да нема значаја и позиције медија у унапређењу безбедности саораћаја.

"У свим државама  које су успеле да смање број  погинулих, медији су имали веома важу улогу. Код нас у протеклом периоду су имали важу улогу, посебно 2009. и 2010. године", каже Божовић. 

И у Агенцији за безбеднсот саобраћаја имају замерки на нову стратегију и мисле да се она може побољшати.

Стојадин Јовановић из Агенције за безбедност саобраћаја каже да би требало успоставити система видео-надзора имајући у виду да је неселективна контрола ефикасна у западноевропским државама.

"И на нашим путевима је ефикасан и да треба наставити са тим, а наше сугестије су на јачање тог система у оквиру предлога стртатегије", каже Јовановић.

Јавна расправа о стратегији јос траје, па стручњаци мисле да је остало још времена да се несто поправи. Све очи упрте су у ресроно министарство које треба да спроведе овај посао и сумира резултате.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 17. јул 2024.
30° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару