Читај ми!

Први лет на "орлу"

Петорица младих пилота после вишемесечне обуке имали су први самостални лет на авионима типа "орао" у ваздухопловној бази Лађевци.

Пре месец дана у ваздухопловној бази Лађевци код Краљева, група од пет младих пилота започела је обуку за самостално летење на ловцима бомбардерима типа Орао. Данас је био њихов дан у Лађевцима јер су у склопу обуке обавили тај први самостални лет.

За 98. Ваздухопловну бригаду у Лађевцима данас је био врло битан дан. Пет младих пилота са којима је започета вишемесечна напорна обука први пут су сами полетели у ловцима бомбардерима. Пре тог лета, пилоти и инструктори окупили су се у соби за брифинг где су им били подељени задаци.

"Пилоти су у принципу здрави и способни за данашње извршење. Наравно, трема је увек присутна", каже потпуковник Дејан Васиљевић, заменик команданта 98. ваздухопловне базе.

Док је трајао брифинг, на стајанци аеродрома ваздухопловни техничари су припремили летелице за полетање. У њиховом послу се ништа не препушта случају јер дозволу за полетање добијају само потпуно исправне и беспрекорно припремљени авиони.

"Летеће на авионима типа Ј -22 Орао. Авион је иза мене и припремљен је по свим спецификација", каже заставник Иван Војиновић, ваздухопловни техничар.

Млади пилоти који су изабрани за преобуку са школских на борбене типове авиона су најбољи у својим генерацијама. Имају доста летачког искуства и сати налета. Ипак после првог самосталног лета на "орлу" нису крили своје одушевљење могућностима ове летелице.

"Нисам ни помишљао да ће бити овако добро. Осећај је невероватан. Не знам друго шта да кажем", каже капетан Игор Ђорђевић пилот на обуци.

Следећа нам је борбена обука. Засад смо завршили овај циклус и предстоји нам обука у сложеним условима", каже негов колега мајор Александар Гајић.

Дан је био врло напоран за све припаднике ваздухопловне бригаде. Сатница лета је неколико пута мењана у току дана због временских прилика. Сви пилоти су испунили своје задатке и безбедно приземљили своје летелице.

"Орао" је замишљен да буде ловац бомбардер, који може да изводи нападе примарно на објекте на земљи. Авион је конструисан као једносед и двосед са два мотора како би се повећала његова поузданост.

Развој је започео још 1968. године, када су југословенски стручњаци почели да пројектују двомоторни јуришник високих подзвучних брзина. Убрзо су се у посао укључуили Румуни, а програм развоја је тада назван ЈУРОМ (Југославија - Румунија).

Производња мотора поверена је британској фирми "Ролс-Ројс". Први прототипови су полетели 1974. године. Може да понесе 2.800 килограма бомби на поткрилним и подтрупним носачима.

Војска Србије сада располаже са 33 преостала орла, који су у летном стању и налазе се на аеродрому Лађевци у оквиру 241. ловачко-бомбардерске ексадриле.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 17. јул 2024.
37° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару