Читај ми!

Случај "фалкон"

После обавештења БИА да постоји могућност диверзије на владином авиону "фалкон", премијер Ивица Дачић каже да је са директорима БИА и полиције договорено да се пооштри режим контроле државних летилица. Процедуре чувања авиона које користе државни званичници су у надлежности безбедносних агенција, кажу сручњаци.

Пошто је у Ирској од безбедносних служби добио информацију да постоји могућност диверзије на владином авиону "фалкон", којим је требало да се врати у Београд, премијер Ивица Дачић каже да ово није први пут да таква упозорења постоје и да о полетању у таквој ситуацији одлучују безбедносне службе.

Стручњаци кажу да су у надлежности безбедносних агенција и процедуре чувања авиона које користе високи државни званичници. О авионима брине Служба за авиосабраћај Владе Србије, за коју упућени тврде да има добре и проверене кадрове од механичара до пилота.

Премијер Дачић напомиње да је одлуку о полетању из Даблина донео у договору са првим потпредседником Владе и координатором служби безбедности Александром Вучићем, јер добијени подаци нису били довољно конкретни.

Председник Владе Србије каже да се састао са директором БИА и директором полиције и да су се договорили да пооштре режим контроле државних летилица, без обзира што су оне смештене на аеродрому, без обзира што постоји одређен систем контроле и да полиција и безбедносне структуре обезбеде целодневну контролу приступа леитилицама.

Стручњаци објашњавају да се такви авиони, нарочито кад превозе високе државне званичнике чувају под посебним третманом и у земљи, и у иностранству. Да би се на Аеродрому "Никола Тесла" дошло до владиног авиона "фалкон" мора се проћи више строгих контролних процедура.

Они који су до скора бринули о безбедности вазудухоплова кажу да на саму писту не могу ући особе под истрагом или они који су имали било какав кривични прекршај. Простор је 24 часа покривен камерама, а ту је и чувар летелице.

Бивши савезни ваздухопловни инспектор Велибор Вукасиновић рекао је да морају сваког ко је у додиру са владиним авионом лично да познају, да знају какво му је породично стање и са ким би те особе могле да имају контакт.

Према његовим речима, шанса за диверзију у том случају је мала, али, ипак, постоји.

Одлуку о томе да ли је и после дојаве о евентуалној диверзији, авион у исправном стању, доносе пилот и механичар.

Савремене летачке процедуре у таквим случајевима су веома строге и на свим аеродромима скоро индентичне. Када су у питању велики путнички авиони, с обзиром на напредак технологије, потребно је 45 минута до један сат да се провере уређаји неопходни за летење. У мањим авионима процедура је краћа.

Бивши пилот ЈАТ-а Драган Јовановић каже да код прегледа авиона пилот има своју листу чекирања, а механичар своју.

"Наравно пилот не може да се завуче физички у све скопове авиона где то може механичар, али кад се то обави онда својим потписом и ја и механичар гарнтујемо да је авион спреман и безбедан", рекао је пилот Јовановић.

Како тврде познаваоци безбедносних мера, када се појави претња, без обзира да ли изгледа озбиљно или не, обавеза је да се провере сви системи безбедности.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 06. октобар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи