Читај ми!

Путовање авионом најбезбедније

Летење авионом најбезбеднији вид превоза, показују домаће статистике. У последњих 20 година нисмо имали озбиљнији удес у цивилној авијацији, што је резултат инспекцијског рада, појачане контроле малих аеродрома и боље обуке пилота, тврде стручњаци.

Упркос свим лошим вестима, летење авионом најбезбеднији је вид превоза. Безбедност потврђују и домаће статистике, иако су авиони ЈАТ-а стари и више од 25 година.

Иако, захваљујући новинским извештајима, имамо утисак да се ЈАТ-ови авиони често кваре и да имамо доста проблема са застарелом флотом, која час прокишњава а час јој се на крилима одврћу шрафови, наши грађани верују да се возе безбедно. То показује и статистика, у последњих 20 година нисмо имали озбиљнији удес у цивилној авијацији.

На нашем небу прошле 2012. године била су само четири удеса у ваздуху, и то малих авиона, што је двоструко мање него 2011. Ово је, тврде стручњаци, резултат инспекцијског рада, појачане контроле малих аердорома и боље обуке пилота. ЈАТ није имао значајнијих инцидената ни кад је реч о пилотима ни када је реч о авионима.

"Домаћи авио-превозиоци нису у току протекле године имали ситуације које би могле да изазову озбиљне удесе, а све што се дешавало били су технички догађаји који су били у дозвољеним границама. И када се каснило, то је било у функцији безбедности путника", наводи директор за цивилно ваздухопловство Предраг Јовановић.

Контрола летења СЦГ још је једна битна карика безбедности. Она сперчава да се ваздухоплови на небу сусретну, одваја комерцијалне од војних летова и са три прстена безбедности прати ваздушни саобраћај са могућношћу да предвиди удесе.

"У оквиру зоне Еуроконтрола налазе се 54 земље. Мери се зрелост организације у односу на безбедност. Ми смо последње три године на другом месту", наводи директор Контроле летења Србије и Црне Горе Никола Станков.

Прва у оквиру европске контроле летења је Данска конотрола где је и било најмање инцидената у 2012 години. Иначе, прошле године, у свету су се срушила 23 авиона, највише у Африци. У САД од 2009. године није било фаталног удеса, а најнепоузданије су компаније из Африке и карипског појаса.

Око 100 компанија, због тога што су небезбедне, не могу да слећу и имају редовне линије са Србијом. Међутим, прелет је свима загрантован споразумом о отвореном небу.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 09. октобар 2024.
18° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи