Читај ми!

Ђаци у (не)милости возача

У околини многих школа саобраћајнице нису безбедне. Нема семафора, обележених прелаза и лежећих полицајаца, заштитних ограда... Стручњаци кажу да средстава има, јер део новца од казни за саобраћајне прекршаје иде локалним самоуправама. Међутим, новац често заврши у платама општинских функционера.

И ове школске године, саобраћајнице у околини многих школа нису безбедне. Нема семафора, обележених прелаза и лежећих полицајаца, заштитних ограда... Стручњаци кажу да средстава има, јер део новца од казни за саобраћајне прекршаје иде локалним самоуправама. Међутим, новац често заврши у платама општинских функционера.

Примера је много у целој Србији. У Мачванском округу многе школе су поред магистралних путева и немају решену саобраћајну инфраструктуру.

"Наша школа има седам издвојених школских јединица углавном са неуређеним тротоаром што у сваком моменту може да угрози животе деце које некада и два пута дневно морају да иду поред магисталног пута у школу", каже Слободан Богдановић, директор ОШ "Лаза Лазаревић" у Шапцу.

"Обраћали смо се више пута МУП-у јер су деца свакодневно изложена опасности, тражили смо да се ученици заштите, да се поставе препреке али се нико није још није огласио", рекла је Сузана Петровић, директорка ОШ "Доситеј Обрадовић у Шапцу.

Прошлог децембра, у двориште једне школе у Лесковцу улетео је аутомобил и тада је повређено николико ученика. После несреће, надлежни су поставили вертикалну и хоризонталну сигнализацију, поправили и ојачали ограду.

"Ове године се надамо да ћемо добити школског полицајаца који нам је неопходан с обзиром да се налазимо у делу града где нам је тако нешто потребно и неопходно", каже директор Хемијско-техничке школе у Лесковцу.

Агенција за безбедност не може да контролише и кажњава одговорне, већ само да указује на проблеме у локалним самоуправама. У оквиру едукативне кампање "Пази сад" најављују обилазак стотинак школа у најкритичнијим општинама.

"Као што је Барајево, Мерошина Љиг, Мало Црниће посетићемо оне општине у којима су деца најугроженија", рекао је Бранимир Милетић из Агенције за безбедност саобраћаја.

Општине које су на време направиле акциони план и подигле довољан број заштитних преперека за возаче око школа, већ годинама немају жртава у саобраћају.

"Пирот је већ годинама најбезбеднији град у Србији, тамо се политика спроводи у континуиту, добар је пример и Београд, који већ дестак година нема проблема са безбедношћу школа и ту се води рачуна", каже Милан Вујанић са Саобраћајног факултета у Београду .

У развијенијим западним земљама школа не може да почне да ради без елабората о безбедности у саобраћају. На ученике не треба да мислимо само када школа почне, већ и током целе године.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 21. октобар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи