петак, 13.09.2024, 21:45 -> 14:32
Заводљива књижевност
"Биће довољно ако кажем да сам ја Хуан Пабло Кастел, сликар који је убио Марију Ирибарне". Ово је прва реченица романа Тунел великог аргентинског писца Ернеста Сабата.
Autor:
РТС
Учитељи су и ученици, уметници су и критичари, актери на културној сцени су истовремено и аналитичари те сцене. [ детаљније ]
Многи ће препознати и ову уводну реченицу, "Све је почело с погрешним бројем. Телефон је у глуво доба ноћи зазвонио три пута, и глас с друге стране жице тражио је неког другог, не њега". Написао је Пол Остер у првом делу Њујоршке трилогије, Град од стакла, свакако његовог, за широку читалачку публику, најпознатијег дела.
Ново издање Часа анатомије има двопланску композицију. С једне стране је омаж "најевропскијем америчком писцу" како је то записао други писац, Миљенко Јерговић а са друге, анализа феномена заводљивости у литератури. Тачније, анализа питања када је књижевност заводљива. Поменути цитати из дела Ернеста Сабата и Пола Остера на врло добар начин презентују законитост прве реченице. Од ње понекад све зависи. Она је почетак и позив на читање. Њен тон, њена структура, неретко су и најбоља препорука. Од уметности очекујемо да буде естетски релевантна, едукацијски моћна и занимљива. Ово последње нема везе са духом времена естрадизације јавног простора која је и појму занимљивог и појму заводљивог уништила суштинско значење и смисао. Током Часа натомије, покушаћемо да расветлимо суштину појма заводљиво у књижевности. Јесу ли најбољи писци и најзаводљивији?
Гости емисије су професорка Филозофског факултета у Новом Саду и преводитељица Ивана Ђурић Пауновић и писац Миљенко Јерговић.
Ауторка емисије: Марија Ненезић
Режија: Маја Мандић
Коментари