уторак, 05.12.2023, 21:54 -> 12:33
Временска капсула: Тајне филиграна
Редакција за културу и уметност, у оквиру серијала "Временска капсула", премијерно приказује, осму по реду, емисију "Тајна филиграна".
Горан Ристовић Покимица, јувелир из Краљева је својим уметничким радовима у филиграну стекао светско име и славу. Рођен је у Краљеву, основну школу завршио у Рио де Женеиру, студирао арапски и турски језик на Филолошком факултету у Београду, усавршавао се у Истанбулу и Каиру. Професионално се бави превођењем и члан је Удружења научних и стручних преводилаца Србије. Говори, пише и преводи са енглеског и португалског језика. Члан је Удружења примењених уметника Русије.
Од почетне жеље да се филиграном бави из хобија и да га тако сачува од заборава, стигао је до самог врха и постао међу десет најбољих мајстора у свету. Велики је познавалац начина израде филиграна у земљама Истока и Запада, чије је утицаје са великим успехом уносио током рада на српском филиграну. Занат је учио у родном Краљеву, од свог таста Цветка Цветковића чувеног призренског мајстора, а близина манастира Студенице и Жиче, утицали су да се посебно посвети рестаурацији и изради црквених предмета.
Најлепши богослужбени предмети које је Горан Ристовић направио налазе се у Светој земљи, на Светој Гори, у руским манастирима, као и у манастирима Жичи и Студеници.
Емисија Временска капсула Тајна филиграна снимана је у јувелирској радионици Горана Ристовића у Краљеву, на градском тргу и у манастирима Жичи и Студеници.
Поред филигранисте Горана Ристовића Покимице у емисији говори и архимандрит Тихон, игуман манастира Студенице.
Аутор и уредник: Светлана Илић
Извршни продуцент: Светлана Бандић
Главни организатор: Зоран Зиндовић
Дизајнер шпице серијала: Драган Буловић
Сниматељ и дизајнер звука: Горан Мрђеновић, Срђан Филиповић
Музички уредник: Тамара Ракић
Расветљивач: Миле Илић
Асистент сниматеља: Саша Тодоровић
Дрон оператери: Добривоје Каитовић, Мирослав Кондић
Директор фотографије: Милан Илић
Монтажери: Ненад Џодић, Јована Филиповић
Редитељ: Саша Габрић
Коментари