уторак, 24. мар 2009, 21:00
Бомбардовање - Пут у рат
Како су сукоби на Косову 1998. постали светски проблем број један, у коме су се уважавали само интереси једне стране?
"Среда, 24. март 1999, 19.45. Бомбе и крстареће ракете падају на Савезну Републику Југославију; започела је операција НАТО пакта "Милосрдни анђео".
Милосрђа за грађане Савезне Републике Југославије неће бити седамдесет и осам дана.
Бомбе и крстареће ракете и падаће на касарне и аеродроме; на села и градове; на јавне зграде и приватне куће; на фабрике и мостове; на пијаце и болнице; на путничке возове и избегличке колоне.
На Србе - и, на Албанце.
Како су сукоби на Косову 1998. постали светски проблем број један, у коме су се уважавали само интереси једне стране?
Зашто је НАТО, први пут у свој историји и без сагласности Савета безбедности Уједињених нација, напао земљу која није угрожавала ниједну чланицу алијансе? И, како се је било могуће да се убијања и разарања, назову хуманитарном интевенцијом?"
Овим речима почиње и на ова питања одговара троделни документарни филм "Бомбардовање" који ће бити емитован на Радио телевизији Србије 24, 25. и 26. марта 2009, а који је снимљен у продукцији РТС-а и "Време" филма. Поводом десетогодишњице бомбардовања, своје приче износи четрдесет саговорника од којих се већина раније није појављивала пред камерама, а њихова сведочења илустрована су обиљем до сада неискоришћеног архивског материјала.
У првој епизоди, "Пут у рат", посебна пажња посвећена је догађајима на Косову 1998. и почетком 1999, акцијама војске и полиције у критичним подручјима, као и стањем у којем су одбрамбене снаге СРЈ дочекале НАТО бомбардере. Саговорници, бивши или активни припадници војске и полиције, присећају се својих дана на Косову, погибије својих другова, тренутака који су их заувек променили, као и немоћи коју су у неким моментима осећали.
Аутори филма су Филип Шварм и Радослав Ћебић, аутори филмова "Јединица", "Пад Крајине" и "Атентат на Ђинђића - медијска позадина".
Сниматељ је Зоран Стојичић, монтажери су Живојин Столић и Јелена Јевтић Марјановић, а за дизајн звука био је задужен Александар Јачић.
Музику за филм компоновао је Зоран Узелац.
Коментари