Нови лик РТС-а

Оригинална решења и препознатљив рукопис Бориса Миљковића, једног од водећих српских дизајнера и уметничког директора РТС-а, однедавно су и део новог визуелног идентитета Радио-телевизије Србије, али и суштина нове мисије јавног медијског сервиса.

Радио-телевизија Србије закорачила је у еру промена. Почетак дигитализације програма, подизање нивоа програмског квалитета и као један од најважнијих сегмената - редизајн целокупног визуелног идентитета, почетак су напорног пута којим је РТС кренула, истиче Борис Миљковић - Бота уметнички директор јавног медијског сервиса Србије, на почетку разговора за Интернет портал РТС-а.

Није РТС само национална телевизија. Гледајући на цео тај феномен некада и сада, он је много више од тога - он је просто кућа, каже Миљковић и наглашава значај обликовања новог идентитета телевизије и новог сплета звука, слике и речи у формирању потпуно другачије идеје и лика РТС-а.

Талас новог времена и бујице изазова које оно са собом носи, доводи нас у причу у чијем је средишту и потпуно нов дизајн националне телевизије. Атрактивно, а изводљиво, креативно а не пренатрпано.

Није то нимало безазлен посао, истиче Миљковић, и додаје да ћемо се са првим резулататима сусрести већ за 3-4 месеца.

"Важно је да смо кренули. Ти груби радови су већ почели, рашчишћавамо пут. У ери смо дигитализације, новим стандардима мора се одговорити на прави начин.  Свеобухватност тог посла, наравно подразумева и интернет презентацију РТС-а", објашњава Миљковић.

"Много је свега, остаје утисак да све може бити употребљено, да сваки знак, био он реч, слика, звук може наћи своје место. Ипак, није тако. РТС мора наћи свој пут, прави курс, мора се држати тог јасно одређеног правца, све ван тога није део визије, све ван тога је само пука шминка, без коренитих промена онога што заправо јесте идентитет".

Нови РТС има три боје, каже Миљковић. Симболика исписује везу са националним обележјима, са заставом, и води још даље.

Бела боја резервисана је за јутарњи термин, црвена за дан, а плава за вече.

Наш саговорник оцењује да такав приступ оставља слободу да свако симболички може да се поистовети и да анализира.

Анализирајући аспекте тог новог идентитета, Миљковић истиче да се највећи напредак може "очитати" узимајући у обзир интензитет и квалитет промена Првог програма, али да корените промене тек очекују Други програм националне телевизије.

"Шминка или корените промене суштине" пита се и Борис Миљковић. И констатује да је много питања, много труда, напора и идеја, које су кренуле да се реализују, преплићући се у свом остварењу са оним што је креативни и визионарски део другачије будућности РТС-а.

Уверење да су ипак у питању суштинске промене и тежак пут који ка њима води, али "којим се кренуло", свакако даје наду да ће то другачије рухо Радио-телевизије Србије испунити очекивања и критеријуме нове мисије јавног медијског сервиса.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. новембар 2024.
12° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње