Читај ми!

CeBIT 2013

Хановер је опет центар дигиталног света. На овогодишњем највећем светском сајму (5– 9.3.) 4.100 учесника из 70 земаља представиће најновије технологије као и трендове у дигиталној привреди.

Након сајмова у Лас Вегасу (CES) и Барселони (MWC) центар дигиталног света je на Cebitu у Хановеру. Али, док су у Барселони и Лас Вегасу у центру пажње били најновији паметни телефони и таблет-рачунари, Cebit жели да представи комплетну дигиталну привреду и њену везу са традиционалном индустријом као и то шта заправо има потрошач од нових технологија.

Шеф Cebita Франк Першман каже: „Cebit је по својој форми и структури јединствен сајам јер се он фокусира на читав спектар технологија као што су: информационе технологије, телекомуникације, електроника и све што произилази из те повезаности и умрежености. Тако је и спектар тема огроман. А то што је Cebit највећи скуп тог типа у целом свету је важно јер све идеје и производи стижу и до милионске публике. За то бринемо и ми сами преко наших онлајн и друштвених медијских канала. И то је такође допринос Cebita", каже Першман.

Знање се увећава дељењем

Топ тема овогодишњег Cebita је „Shareecnomy", једноставније речено делити односно заједнички користити производе. За младе је данас то нешто што се подразумева - делити све путем интернета: знање, искуство, музику. Аутомобили се изнајмљују на сат, бицикли такође. А све то биће могуће видети на Cebitu, и тако та, помало незграпна тема, постаје разумљива. Шеф Cebita Першман каже: „Знање је једини ресурс који се дељењем увећава. А у основи је то оно што данас видимо у доба Твитера и Фејсбука. Деле се знање, контакти, искуства. То што ја зовем 'фејсбуковање' све више запоседа и привреду. Тако редак извор као што је знање постаје доступније, а привреда може брже да се развијати и уводити иновације."

У развоју и коришћењу тих потенцијала желе да учествују и понуђачи у индустрији мобилне телефоније. Јер, због све нижих цена у добу понуде флетрејт, која укључује све трошкове, они морају да смисле неке нове начине зараде у будућности. Стога се, на пример, на Cebitu у складу с тим својим изложбеним простором представља и немачки Водафон. Његов представник Кузеј Есенр каже: „На Cebitu представљамо наш модел за каршеринг (carsharing). Ауто тражите преко паметног телефона, резервишете га преко паметног телефона и закључавате га преко паметног телефона."

Чување података у центру пажње

Shareconomy" није једина тема овогодишњег Cebita. Мобилне платформе као и „cloud-computing", дакле децентрализовано чување података, такође су у центру пажње овог сајма. При том се, баш као и прошле године, сајам доста бави и темом безбедности. Многа решења за тај проблем долазе из новооснованих компанија младих предузетника. На сајам у Хановеру дошло је више од 200 старт-ап компанија из целог света. Но, та сцена младих предузећа у Немачкој још није добила прави замах.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 04. јул 2024.
24° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару