петак, 22.07.2011, 07:53 -> 14:42
štampajЕвропљани воле све у једном пакету
Нова истраживања Еуробарометра показују да четири од десет европских домаћинстава купују услуге у пакету: интернет, телефон и ТВ од једног провајдера. У истраживању се такође дошло до закључка да 65% људи ограничава своје позиве путем мобилног телефона због трошкова и да позиви преко интернета постају све популарнији. Истраживање је обављено између 9. фебруара и 8. марта 2011. на узорку од 27.000 домаћинстава који је репрезентативан за ЕУ.
Један од четири испитаника сматра да се брзина њиховог интернет download/upload не подудара са условима уговора који су потписали (проблем који је такође идентификовала и Комисија ЕУ за неутралност интернет комуникације). Један од три испитаника рекао је да је имао прекид конекције. Нови ЕУ закони који се примењују од 25. маја 2011. траже од провајдера услуга да корисницима унапред, пре него што потпишу уговор, дају свеобухватне и тачне информације о минимуму нивоа квалитета услуга, укључујући брзину конекције и могуће лимите на брзину интернета.
"Корисници нам кажу јасно и гласно да су забринути јер не добијају брзину интернета и квалитет услуга који им је обећан. Власти земаља чланица ЕУ морају предузети одговарајуће мере да оператори поштују нова правила ЕУ која од њих захтевају да буду транспарентни када је реч о брзини конекције и квалитету услуга. Уколико ово не буде довољно, нећу оклевати да предузмем додатне кораке у форми детаљнијих упутстава или чак закона уколико то буде потребно", изјавио је Нели Кроес, потпредседник Европске комисије за питања дигиталне агенде.
Истраживање је такође открило да су грађани ЕУ забринути и због приватности података. 88% учесника у истраживању саопштило је да би волели да буду информисани уколико су њихови лични подаци које је прикупио Телеком провајдер изгубљени, украдени или промењени на било који начин. Према новим ЕУ правилима применљивим од 25. маја 2011, Телеком оператори и интернет сервис провајдери морају предузети јаке безбедносне мере да заштите имена, имејл адресе и информације о банковним рачунима својих корисника, заједно са подацима о сваком телефонском позиву или интернет сесији у којој су укључени. Нова правила такође захтевају од оператора, уколико је безбедност нарушена или су лични подаци изгубљени или украдени, да одмах обавесте органе задужене за заштиту података и своје кориснике.
Истраживањем је установљено да 98% домаћинстава у ЕУ има приступ телефону, као и да се повећао број домаћинстава која имају приступ мобилном телефону, сада 89%. 62% имају и фиксне и мобилне телефоне, док се само 9% ослања само на фиксне телефоне.
98% домаћинстава у Европској унији има телевизор. Најпопуларнији начин ТВ пријема је кабловски (35%), затим дигиталан земаљски (30%), што је повећање од 7 процената од периода новембар/децембар 2009.
Телеком услуге у пакету
42% домаћинстава претплаћено је на услуге које се продају у пакету. 61% од свих приступа интернету, а половина користи услуге фиксне телефоније које су купили као део пакета.
41% домаћинстава каже да је главна предност ових пакета у томе што постоји само један сервисни провајдер и један рачун. 33% верује да су услуге које се купују у пакету јефтиније него да се свака услуга плаћа посебно. Међутим, 16% сматра да пакети нуди неке услуге које њима нису потребне, а других 10% има одређене недоумице око недостатка транспарентности и јасноће у вези са ценом и условима сваког сервиса.
Мењање сервиса
6 од 10 домаћинстава каже да никада нису разматрали да пређу код другог провајдера услуга. 77% домаћинстава су "инертни", што значи да никада не би променили провајдера. 12% домаћинстава су они који активно мењају провајдера, а других 12% би волели да промене провајдера, али су због неког разлога у томе спречени.
Међу препрекама које постоје да би се променио провајдер су: ризик од тренутног губитка услуга, ризик да мора да се плати више од једног повајдера током процеса промене и недостатак јасноће везане за кораке који се морају предузети да би се променио провајдер.
Квалитет сервиса је једна од главних брига
Поред проблема који су установљени везано за брзину интернет конекције и за прекид конекције, један од четири испитаника каже да постоје тешкоће да се конектује на мобилну мрежу, а сличан постотак испитаника каже да је долазило до прекида мобилних комуникација у току позива.
Забринутост због исплативости употребе мобилних телефона и смартфона
65% испитаника сада лимитира своје позиве на мобилном телефону због забринутости око цене (њихов број је порастао за 4% од последњег истраживања у новембру/децембру 2009. године). Половина од оних који имају приступ интернету на својим смарт телефонима ограничава ову услугу због бриге око цене. Позиви преко интернета који су бесплатни или се обављају по јефтинијој тарифи, са компјутера или WиФи конекције је у порасту и износи 28% домаћинстава са интернет приступом која(на шта се ово односи? Ако се односи на интернет приступ, треба: који) обавља овакве врсте позива, што је 6% више у односу на претходно истраживање.
Само мобилни
27% домаћинстава има приступ јавним телефонским мрежама преко мобилног телефона. Тај проценат је порастао у 17 земаља чланица од последњег истраживања и достигао је ниво већи од 50% домаћинстава у пет земаља (Чешка Република, Финска, Летонија, Литванија и Словачка).
Комисија је тражила од тела европских регулатора за електронске комуникације (БЕРЕЦ) да предузму ригорозне кораке како би се откриле баријере које постоје да би се променио провајдер, беријере везане за блокирање интернет саобраћаја (на пример гласање преко интернет-сервиса), транспарентности и квалитета сервиса. Комисија ће објавити налазе истраге коју је водио БЕРЕЦ до краја 2011. године. То ће укључити и нивое до којих долази до блокирања одређеног врста саобраћаја. Уколико налази БЕРЕЦ-а и друге повратне информације указују да постоје велики проблеми, комисија ће размотрити потребу за доношење много строжих мера.
Комисија такође ради на студији која треба да упореди рекламирану и стварну брзину интернета. Подаци о томе биће доступни до краја 2011.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар