среда, 07.11.2012, 08:54 -> 09:03
Разумети дигиталну транзицију
Успех сваког технолошког прогреса у крајњој линији ипак зависи од потрошача. Прихватање иновација условљено је многим факторима чије просуђивање остаје на ономе ко купује и користи одређену технику. Тако долази до интезивне интеракције између произвођача, тржишта и крајњег корисника.
Међутим, намеће се питање на који начин један просечни грађанин може бити адекватно обавештен о ономе што му нуди све убрзанији темпо иновирања у оквиру технологија? Наиме, у току је време када перцепција јавности скоро по правилу касни за реалношћу технолошког развоја. Крајњи корисник једном научивши основе коришћења једног апарата, апликације или програма, доживео је касније неизбежно условљавање апдејтом, неопходним за наставак коришћења сада још усавршеније функције. Како се чини, томе нема краја. Сада видимо да једна апликација чини само карику у бескрајном ланцу једног апарата који ће тек у будућности добити свој коначни назив и који би требало да у себи садржи све неопходне функције (мултиплеј). Према томе, претпоставља се нужност да се паралелно са овим процесом установи и методологија подизања свести везана за што ефикасније упознавање грађанства са оним што нуди предворје новог, дигиталног света. Стога, овакав програм би требало да информише и едукује потрошаче, односно крајње кориснике о текућој дигитализацији и потребним корацима које је потребно предузети.
Управо партнери у оквиру SEE Digi.TV пројекта размењују своја искуства у пројектовању ефикасне промотивне кампање да би на основу размене досадашњих анализа практичног деловања закључили који су модели најприхватљивији у будућој примени. На основу овога, партнери на пројекту треба заједнички да развију скуп ефикасних промотивних алата.
Општи циљеви SEE Digi.TV пројекта су усклађивање и поједностављивање активности везаних за прелазак са аналогног на дигитално емитовање ради убрзања укупног процеса искључивања аналогног сигнала у региону, максималног усклађивања законодавних и техничких оквира са процесом дигитализације у ЕУ, избегавања фрагментације технологије и тржишта, развијања регионалне стратегије за оптимално коришћење ослобођеног фреквенцијског спектра за нове широкопојасне услуге и ефикасног управљања дигиталном дивидендом.
WP6 оквир који се тиче подизања свести јавности обезбеђује основну структуру активности везаних за информативне и комуникационе кампање. Прихватање корисника је критеријум успеха, што је и крајњи циљ целе комуникационе стратегије. Стога програм подизања свести јавности, који ће обавестити потрошаче о текућем процесу дигитализације и едуковати их о неопходним корацима које је потребно предузети, мора бити пажљиво испланиран.
Акциони план за подизање свести јавности представља главни извор за планирање и спровођење корисне, конкретне и тачне информативне кампање. Он увиђа три конкретна документа у складу са захтевима пројекта: Упутство за регионалну информативну кампању, План комуникације са потрошачима и Регионални образовни програм за потрошаче.
Циљ овог акционог плана је да пружи општи увид партнерима пројеката, који ће се бавити дигиталном транзицијом у својој земљи. План је конципиран са циљем да се створи заједничка и општа структура како би се дала могућност партнерима да прилагоде овај заједнички оквир за специфичне ситуације у њиховим државама.
Акциони план треба посматрати као флексибилан и прилагодљив алат. Његова концепција произилази из потребе да се успостави заједничка платформа која обезбеђује најквалитетнију праксу и позитивна искуства, што је полазиште за креирање кампања од којих ће свака бити по мери државе у којој се спроводи.
Информативна кампања је веома важна активност која пружа неопходне информације за крајње кориснике, чији ће степен разумевања и потенцијално касније задовољство одредити успех целог процеса.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар