петак, 09.08.2024, 21:30 -> 14:00
štampajНова дискографија
Албум пијанисте Мартина Хелмхена са партитама Јохана Себастијана Баха објавила је издавачка кућа Алфа у мају ове године.
Немачки пијаниста Мартин Хелмхен рођен је 1982. године у Берлину. Студије је похађао на Конзерваторијуму Ханс Ајзлер као и у Школи за Музику и театар у Хановеру код Арија Вардија, а специјалистичке студије наставио је код Алфреда Брендла. Након победе на пијанистичком такмичењу Клара Хаскил 2001. године, привукао је пажњу јавности и тиме је започела његова успешна интернационална каријера. Тако је неколико година касније проглашен за Би-Би-Сијевог уметника Нове генерације, што му је омогућило наступе са бројним оркестрима и диригентима, а данас важи за једног од најпопуларнијих и концертно најактивнијих пијаниста.
За издање са комплетним циклусом клавирских концерата Лудвига ван Бетовена, које је реализовао са Немачким симфонијским оркестром из Берлина под управом Ендруа Мензија, Мартин Хелмхен је 2020. награђен престижном наградом часописа Грамофон, а наредне године овенчан је и Међународном наградом за класичну музику.
Поред изузетне пијанистичке каријере, Хелмхен је заинтересован и за музицирање на раним инструментима. Како сам истиче: „Један од најузбудљивијих тренутака у мом пијанистичком животу био је када сам се сусрео са нетакнутим, оригиналним, тангентним клавиром из 1790. године. Моје почетне сумње о томе да ли данашањи пијанисти уопште могу да савладају такав инструмент брзо су ишчезле, схватајући да се на њему може представити Бахова музика на начин који није могућ ни на чембалу ни на модерном клавиру. Све ме је у вези тангентног клавира освојило: боје, симбиоза карактеристика чембала, клавикорда и раног клавира, отвореност полифоних структура и слично... истина је да је овај инструмент изграђен четрдесет година након Бахове смрти, али, фасинцатно је свирати на инструментима који су били продужетак и боља верзија оних инструмената које је сам композитор познавао”, истакао је Хелмхен.
Ауторка Јелена Дамјановић
Коментари