Музеј звука – Италијанске фротоле

Представљамо музику са албума „О двору на двору – хуманизам у музици” ансамбла Анонимни фротолисти.

Развој и далекосежни утицај хуманизма био је могућ захваљујући сложеној мрежи институција и револуционарних промена у култури и месту које је она почела да заузима у друштву. Развили су се бројни облици репрезантације друштвене реалности, у којима су гестовима и симболима представљане лепота и моћ локалних дворова и властодржаца. Захваљујући институцији меценства која се посебно развила крајем 15. и почетком 16. века, на дворовима породица као што су Сфорца, Десте, Гонзага, Медичи, Борџија, Фарнезе, Малатеста, Дела Ровере и друге, окупљали су се интелектуалци и уметници, музичари, сликари, песници и писци који су били задужени за стварање идеализоване слике реалности, често са референцама на античку прошлост, у служби величања и истицања јединствености свог патрона.

Хуманизам је, као баштиник тековина срењовековне уметности, али и покретачка снага која ће довести до ренесансе, био покрет у оквиру којег је музика доживела експлозију нових форми, посебно оних у којима су биле спајане музика и текст. Међу њима посебно успешне биле су фротоле, које су свој зенит доживеле између 1470. и 1530. године након чега их је заменио све популарнији мадригал. Ове песме су писане најчешће за три или четири гласа и инструменталну пратњу, са хомофоном фактуром и јасним, репетитивним ритмовима.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару