четвртак, 29.06.2023, 21:30 -> 12:50
štampajМузика вива
Дани нове камерне музике у Витену 2022
Вечерашњом емисијом завршавамо циклус посвећен овом значајном фестивалу савремене музике, који је одржан од 6. до 8. маја прошле године. Вечерас ћете пратити снимак концерта под називом „Сазвежђа” на којем су изведене композиције Саре Немцов, Бети Жолас, Елназ Сеједи и Ребеке Сондерс.
На почетку ћете чути како трио Кеч изводи композицију Чворци, врапци за кларинет, виолончело, клавир и синтизајзер Саре Немцов. Ова немачка уметница, која данас предаје композицију на Универзитету Моцартеум у Салцбургу, освојила је више престижних националних награда у области композиције и редован је гост најзначајнијих фестивала за савремену музику. Њена дела често су инспирисана ванмузичким феноменима, најчешће литературом, али и политичким и друштвеним питањима. До сада је написала преко 150 композиција у готово свим жанровима, а дело Чворци, врапци настало је као поруџбина Западнонемачког радија.
Потом ћете чути композицију Rounds to Catch франко-америчке ауторе Бетси Жолас. Ова деведесетседмогодишња ауторка, на прошлогодишњем фестивалу представила је своје најновије остварење, написано за кларинет, виолончело и клавир.
На овом концерту изведена је и композиција Река стакла иранске ауторке Елназ Сеједи. Рођена у Техерану 1982, ова уметница је након завршених студија у Ирану, усавршавање наставила у Немачкој и Швајцарској. Захваљујући бројним стипендијама и поруџбинама, Елназ Сеједи и данас живи у Немачкој, где се њена дела редовно изводе на водећим фестивалима посвећеним савременом стваралаштву. Композиција Река стакла настала је прошле године и написана је за удараљке, а у њој ауторка покушава да од једног почетног, масивног металног звука, трансформише овај материјал, крећући се различитим линијама, које некада дивергирају, а некада се преплићу.
На крају емисије чућете и дело Taste Ребеке Сондерс. Ово остварење је заправо колаборативни рад ове британске уметнице и немачког композитора Ена Попеа, а настало је као посвета недавно преминулом пијанисти Улију Лефлеру, једном од оснивача ансамлба Музикфабрик. Дело је настало тако што је Сондерсова написала клавирску деоницу за Попеово дело под називом Шмалц, а Попе виолинску деоницу за композицију Сенка Ребеке Сондерс. Спајањем ових партова и уношењем мањих модификација, настало је дело које су назвали Taste – јер ова реч и на немачком и на енглеском има значење – на енглеском значи укус, а на немачком значи дирка.
Уредница емисије: Ивана Неимаревић
Коментари