Светске музичке позорнице

Репродуковаћемо снимак концерта оркестра миланске Скале и диригента Кристијана Тилемана, забележен 25. новембра прошле године. Као солисткиња наступила је сопран Камила Нилунд. На програму су била дела Рихарда Штрауса и Јоханеса Брамса.

Прва тачка на концерту биле су Четири песме опус 27 Рихарда Штрауса, компоноване 1894. године. У том периоду Штраус је био верен са оперском певачицом Полином де Ана, којој је потом циклус ових песама подарио као свадбени поклон. Ово дело представљало је врхунац његове изузетно плодне стваралачке фазе започете 1886. године, када је написао симфонијске поеме и 64 лида.

Познато је да је Штраус често оркестрирао своје песме, прилагођавајући аранжмане за одређене прилике. Осим тога, припремао их је за објављивање и извођење без прецизно дефинисаног редоследа, већ по тренутној инспирацији и нахођењу.

У другом делу концерта чланови овог оркестра извели су последњу, Четврту симфонију у е молу опус 98 Јоханеса Брамса. Ово дело, компоновано 1884. године, представља врхунац Брамсовог достигнућа у симфонијском жанру. Тако финале, написано у форми пасакаље са језгровитом темом од 8 тактова и чак 30 варијација, представља његов најтемељнијих покушај да повеже историјску и савремену праксу. Осим тога, Четврта симфонија значајна је и због, како музиколог Едвард Кон то назива, хармонске конгруенције односно подударања, где су и хоризонтале и вертикале обликоване од истог, основног материјала.

Уредница Јелена Дамјановић

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом