Радионица звука

Анђелка Живковић, Пјер Блин и Максим Мете: Нирвана

„Нирвана” је стереофонско електроакустично дело у трајању од 13.44 минута. Композиција је настала у јуну 2016. године, прерађена за серију Радионица звука марта 2019. Пројекат је реализован у независном музичком студију аутора „Five Inch" који се налази у Кану.

Рад на композицији окупља троје музичара који долазе из различитих музичких сфера и праваца (класичан, рок и електронски). Дело је настало у интензивном и релативно кратком временском периоду на принципима композиције и импровизације, слободне али и дириговане око поетског текста. Изузев гласа, сви звукови су креирани на електроакустичним музичким инструментима који су свирани уживо.

Величанствена поема „Нирвана" Владислава Петковића Диса је централна инспирација ове композиције.

Први део заснован је на идеји штимовања (tuning); штимовање као усклађивање и споразумевање између музичара, као конекција са текстом и прилагођавање пријемника за пријем сигнала, за комуникацију и визије. Овај део композиције корисити звукове који евоцирају асоцијације везане за пријем сигнала. Визије се надовезују једна за другом све до момента појаве гласа у ноћи који почиње да нас усмерава.

У другом делу чујемо песму Владислава Петковића Диса. Текст је, у стилу инкантације, забележен у једном спонтаном снимку преко музике – претходно створене и монтиране. Прогресивне деформације гласа рађене су уживо. У овом делу музика се константно развија и кристалише у трајне визије, као што су посете које је песник описао. Она првобитно евоцира страх а затим бескрајну тугу услед мистичног доживљаја, што и сама поема дочарава.

Трећи део је забележен у једном потезу, по унапред смишљеном плану. Има за циљ да евоцира шок услед ревелације. Стваран је на степ секвенцу, садржи хроматику и бордун који илуструје „мртво море", чију визију има Дис. Употреба индијских удараљки указује на концепт Нирване. Дело се завршава „без облика, без среће, без јада", са реминисценцијом на његов почетак.

Аутори:

Анђелка Живковић рођена је 1987. године у Београду, пијаниста извођач (Le Molosse, класична, савремена музика) и професор клавира.
Пјер Блин рођен је 1987. године у Шербуру (Француска), инжењер звука, дизајнер звука за филм и позориште, музичар (Heart in Mouth, Dustman Dilemma, Nooumena и електроакустични комади).
Максим Мете рођен је 1985. године у Руану, гитариста експерименталног рока (Bavoir, Dustman Dilemma, Nooumena) и композитор музике за позориште.

У реализацији учествовали:

Анђелка Ћивковић – глас
Пјер Блин – електроакустички инструменти
Максим Мете – електрична гитара
Тон-мајстор: Пјер Блин
Аутори музике: Анђелка Живковић, Пјер Блин, Максим Мете
Продукција: студио „Five Inch" у Кану и Драмски програм Радио Београда март 2019.
Трајање: 13.44



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво