Хроника Трећег програма

Mожете пратити осврт Ане Тасић на филм Младена Матичевића "Мој занат", као и осврт Предрага Крстића на књигу "Унутрашње иностранство: филозофска рефлексија ромнтизма" чији је аутор Драган Проле.

Филмом Младена Матичевића Мој занат о живoту и раду легендарног југословенског певача и аутора, Арсена Дедића, отворен је седми Међународни фестивал документарног филма Белдокс. Како оцењује Ана Тасић, у филму је са изузетном топлином и непретенциозношћу приказана величина једног човека коме су компоновање музике и писање поезије били нека врста штита од бројних искушења која му је живот наметнуо. Редитељ Матичевић је успешно портретисао Дедићеву неисцрпну унутрашњу снагу, начине борбе са слабостима и болестима, његов шарм и аутоироничност, као и однос према притисцима славе, неминовности сналажења у околностима естраде која своје главне актере баца у сенку њиховог имиџа.

Осим о овом, у тексту ће бити речи и о документарцу Бранке Бешевић Гајић Лауш, филму о судбини глумца Жарка Лаушевића.    

*     *     *

Књига Унутрашње иностранство: филозофска рефлексија ромнтизма, чији је аутор Драган Проле, објављена је 2013. године у Издавачкој књижарници „Зоран Стојановић", Сремски Карловци-Нови Сад. Како коментарише Предраг Крстић, једна од главних карактеристика ове студије јесте поштовање самосвојности ликова филозофског и књижевног живота и њихових утицаја и истицаја, под крхком али одредивом капом поетике романтизма као „радикалне индивидуације" и покрета романтизма као „афирмације мноштва у културној, друштвеној и уметничкој сфери", односно једног плуралног романтизма о којем „није могуће говорити у једнини". Тракав приступ пре свега захтева редефинисање пословично прихваћене слике Хердера као „проторомантичара", једну накнадну интерпретацију која не само да није важила у саморазумевању раног романтизма у Јени, него је очита конструкција или преадаптација каснијих нефилозофских, а по свој прилици и вантеоријских разврставања. То редефинисање би да врати право Кантовом „субјективистичком" прелому, уз који је романтизам стао и који га је омогућио, не би ли се преко инвестирања у уметност и разлагања (не)слућених потенцијала „естетизације" и поетизовања света, закључило у минуциозном колико и стваралачком уланчавању „српског случаја" у романтичарски комплекс, уланчавању које диференцирано и смело установљује да повесна детерминисаност дозвољава тек да говоримо о романтизацији оне потребе која је била преча и незадовољена - о просветитељству које је „романтизовано".

Уредница емисије Тања Мијовић.

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње