Хроника Трећег програма

На почетку емисије читамо осврт Ксеније Стевановић на премијеру опере "Русалка", у режији Свен-Ерика Бехтолфа, а потом емитујемо осврт Срђана Атанасовског на оперу Томаза Траете "Ифигенија на Тауриди", као и осврт Долорес Станојевић на књигу Јелене Тодоровић "О огледалима, ружама и ништавилу".

У Бечкој државној опери 22. јануара представљена је нова инсценација опере Антоњина Дворжака Русалка, коју је режирао Свен-Ерик Бехтолф, док је оркестарским деоницама дириговао Јиржи Белохлавек. Како коментарише Ксенија Стевановић: бечка Русалка из 2014. добила је једно савремено читање у којем су задржани елементи бајке - поставком је акцентована ужасавајућа димензија хтонских женских бића, попут Јежибабе и водених демона; музика и визуелни садржај су текли паралелно; а оно што је највише пленило били су висок стандард певачког и оркестарског ангажмана, што је учинило да Дворжакове надахнуте ноте испуне здање Бечке опере својом неспутаном лирском лепотом.

* * *

На управо завршеном фестивалу Зима у Швецингену ансамбл Хајделбершког театра и оркестра извео је оперу Томаза Треате Ифигенија на Тауриди. Како нас обавештава наш критичар Срђан Атанасовски, чије је путовање на овај фестивал помогла Туристичка организација Немачке у Београду, опера Ифигенија на Тауриди је дело које је пре 250 година - када је први пут изведено, сматрано авангардним. Наиме, Треата припада генерацији наполитанских композитора који су покушали да 60-их година 18. века артикулишу корениту реформу опере серије. Сходно томе, у осврту се посебно проблематизује начин на који је савремена режија кореспондирала са овим музичко-сценским остварењем, а успешне вокалне и глумачке интерпретације истакнуте су као највећа предност продукције.

* * *

Студија Јелене Тодоровић О огледалима, ружама и ништавилу објављена је прошле године у издавачкој кући Клио из Београда. Студија је реализована у оквиру пројекта Дунав и Балкан: културно и историјско наслеђе, а за тему има преиспитивање концепта времена и пролазности у барокној уметности и књижевности. Самим насловом најављени су главни симболи барокне уметности: огледала и руже као означитељi пролазности и мотив покрета којим се жури да се ухвати време и побегне од ништавила, пише Долорес Станојевић фокусирајући се углавном на схватања простора и времена у ликовној уметности.


Уредница емисије Тања Мијовић.

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње