По укусу Бетовена
Италијански композитор Луиђи Керубини, натурализовани Француз, у области камерног жанра компоновао је шест гудачких квартета. У данашњем Аутограму уредница Горица Пилиповић представља трећи.
Иако је његову музику високо ценио нико други до Лудвиг ван Бетовен, Керубини је данас углавном упамћен по нимало ласкавом портрету који је живописно илустровао његов напаћени студент Хектор Берлиоз. У својим Мемоарима Берлиоз, наиме, слика Керубинија као конзервативног ситничавог професора који гуши сваку музичку иновацију са свог неосвојивог упоришта на месту директора Париског конзерваторијума. Па ипак, Берлиоз је морао да призна да се диви делима свог професора. Керубини се иначе, из родне Фиренце касних 80-тих година XVIII века преселио у Париз. Тада је с великим жаром учествовао и у бурним политичким догађајима који су уследили - после избијања Француске буржоаске револуције помогао је у учвршћивању републике пишући низ патриотских дела. Управо су она привукла Бетовенову пажњу јер је и сам био задојен револуционарним духом. Керубини је, међутим, највећи успех постигао у опери, компоновао је више од 30 остварења овог жанра, што комичног што драмског, а бар половина је била намењена париској сцени. Управо је тај успех 1822. препоручио Керубинија за место на Конзерваторијуму где ће остати наредних 20 година.
Коментари