Хајдуци на Татрама

У данашњој емисији Аутограм можете слушати музику за балет Харнасија великог пољског композитора из прошлог века Карола Шимановског. Уредница је Горица Пилиповић.

Дело припада трећој стваралачкој фази овог аутора, која је трајала од 1921. до његове смрти 1937, фази када је он био под јаким утицајем пољске народне и ране црквене музике. Харнасија, оп. 55 - балет пантомима за тенор, хор и велики оркестар са важним виолинским солом – био је последње велико сценско дело Шимановског. Попут Мазурки оп. 50, Другог гудачког квартета оп. 56 и Другог виолинског концерта оп. 61, балет инспирацију дугује месту где је Шимановски провео последње године живота – близу Закопана на Татрама – и где је проучавао локалну народну музику која је потпуно јединствена, заједно са специфичним дијалектом. „У музици горштака има нечега од исконске дивљине, од шематизоване сировости примитивизма и чврстине гранита, али с друге стране, ту нема места за неспособност и импровизацију. Јер, народни уметник је у стању да постигне оно што називамо мајсторском вештином - то је инстинктиван начин да се пронађе једини и најлакши пут у реализацији уметничке идеје. Музика горштака је груба, често врло гласна и енергична, и изазива само две врсте осећања – љубав или мржњу",  говорио је Шимановски.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару