Апотеозе Франсоа Купрена

Мешавину најбољих традиција француске и италијанске музике Франсоа Купрен је можда најуспелије осликао у своја два камерна дела из 1724. и 1725. године, која је назвао Апотеозе, а посветио их својим, по сопственом мишљењу, највећим претходницима, Корелију и Лилију.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Програмску природу ових дела, која представљају суму Купреновог композиторског искуства, не осликавају само дескирпитивни наслови свих ставова, у којима је дочаран одлазак у Парнас двојице великих Купренових претходника, већ и кратки нараторски коментари, којима је аутор желео да осигура недвосмисеност своје поруке.

У данашњем Аутограму, који смо посветили овим Купреновим композицијама, чућете њихово тумачење које је Жорди Саваљ остварио са својим ансамблом Хесперион XX, поштујући извођачку праксу Купреновог доба.


Аутор емисије је Ивана Комадина.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом