Читај ми!

Камерна музика мајстора оркестра

У првом Аутограму ове недеље уредница Горица Пилиповић представиће први и једини клавирски квартет Рихарда Штрауса, композитора чије име обично поистовећујемо са симфонијским поемама.

 

Штраусов рани период стваралаштва, тј. његово тинејџерско доба, на две фазе дели година 1880. Инструментална дела из претходне деценије, од којих многа нису ни штампана, углавном су мањег обима - клавирски комади, контрапунктске студије, камерна дела. Она, заправо, означавају крај Штраусовог детињства, али су необично вешто компонована, откривајући пре утицај Штраусовог конзервативног оца него што говоре о некаквој оригиналности. Тек је Прва симфонија, из 1880, била велики корак напред рефлектујући Штраусово све веће занимање за оркестарску музику. Управо у ово време почиње и његово све веће приближавање Брамсу, о чему управо сведочи Клавирски квартет у це-молу оп. 13.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару