Читај ми!

Како се производи публика

Јасна Димитријевић и Горан Томка

Истраживања на тему културног живота грађана у Србији су веома ретка, нарочито она која се односе на становништво у целини. Свега 6,5% грађана у Србији истиче да им је посета културним програмима једна од три омилјене активности у слободно време, а за само

6,1% културно стваралаштво је једна од омиљених активности, показује истраживање [1] Завода за проучавање културног развитка спроведено крајем 2015. године у циљу сагледавања актуелних карактеристика у културном понашању грађана Србије.

Као главне разлоге за ретко посећивање културних садржаја грађани наводе недостатак времена и интересовања, док за концерте, позоришне и биоскопске садржаје истичу и слабу заступљеност таквих програма у месту у којем живе.

Ипак, чињенице говоре да се у већим културним срединама по правилу карте за велике уметничке догађаје распродају у рекордно кратком року, да се тражи карта више или сатима чека у редовима. Неке од позоришних представа или концерата месецима унапред се резервишу. Филмски фестивали су културни догађај и пре него што започну.

А о публици се мало зна. Са једне стране, постоји мало стручних и научних истраживања, а културне и медијске установе углавном ретко и површно прате и истражују своју публику (најчешће прате бројност).

Како се производи публика и како да је боље упознамо пре него што о њој судимо?

У емисији говоре: Јасна Димитријевић, директорка Коларчеве задужбине и културолог др Горан Томка.

Аутор: Душанка Петровић

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару