Аутограм

Четири „Сеоска балета" Жозефа Бодена д Боамортјеа

„Појавио се у време када је искључиво једноставна и лака музика била у моди. Овај способан музичар је само искористио предност те тенеденције и смислио велики број арија и дуета који су извођени на флаути, виолинама, обоама, гајдама и харди-гардију. Он је толико злоупотребио искрено одушевљење својих купца да је, на крају, ово за њега било речено: 'Срећан је он, Боамортје, чије плодно перо сваког месеца, без напора, смишља нове арије'. Боамортје, у недостакту бољег одговора својим критичарима, увек одговара: Ја зарађујем новац."

Овако је 1780. године, у свом „Есеју о древној и модерној музици" писао чувени теоретичар Жан Бенжамен, дајући реалистични портрет једног од најпопуларнијих композитора свог доба Жозефа Бодена д Боамортјеа. Посебно место у његовом опусу имају „Сеоски балети", најважније композиције које је компоновао за тада популарне инструменте мизету и харди-гарди. У данашњем АУТОГРАМУ представићемо четири Боамортјеова „Сеоска балета", у интерпретацији анасамбла Le Concert Spirituel, под управом Ервеа Никеа.

Аутор емисије је Ивана Комадина.

 

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару