Аутограм

У данашњем "Аутограму" представићемо Платијеве сонате за обоу

Мада је био врхунски обоиста, Ђовани Бенедето Плати ретко је био у прилици не само да свира овај инструмент већ и да за њега пише. Разлог се крио у околности да је Платијев мецена Рудолф Франц Ервајн, гроф од Шенборна, био велики љубитељ музике, али и страствени виолончелиста-аматер, који је од свог штићеника очекивао да га непрестано снабдева новим партитурама за виолончело. Платијев дубоко лични глас обоисте се отуда веома ретко чуо.

Само у неколико манускрипта пронађених у Дрездену срећемо дела намењена овом инструменту. Поред Концерта за обоу, ту је и једна соната за исти инструмент. У трио сонатама обоа је повремено замењивала виолину, што је у комбинацији са виолончелом звуку принца-покровитеља давало додатну димензију.

У данашњем Аутограму представићемо Платијеве сонате за обоу, у интепретацији чланова ансамбла Cordia, који свирају на оригиналним инструментима 18. века.

Аутор емисије је Ивана Комадина.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару