уторак, 02. апр 2019, 17:30
Аутограм
У данашњој емисији "Аутограм" уредница Горица Пилиповић представља "Романтичну свиту" Макса Регера.
У врло живој музичкој сцени немачких земаља у доба фен д сјекла, обележеној дихотомијом Вагнер-Брамс, Регер је сматран једном од водећих личности, поред Рихарда Штрауса, Арнолда Шенберга и Густава Малера. Током својих минхенских година, у првој деценији ХХ века Регер се истакао као бескомпромисни бранилац апсолутне музике и одушевљени модерниста. Aко говоримо о оркестарској музици, он је поред концерата за виолину и клавир, компоновао и значајан број симфонијских дела. Управо су му она - попут, на пример, величанственог Стотог псалма за хор и оркестар - и донела репутацију најзначајнијег немачког композитора тог доба. Његове оркестарске композиције биле су повод за дебату током 20-их година прошлог века о томе шта би се десило да Регер није прерано преминуо 1916. у 43. години. У сваком случају, писао је и тзв. апсолутну оркестарску музику - као што су три сета варијација на Хилерову, Моцартову и Бетовенову тему, и програмска дела - као што је то управо Романтична свита, коју ћемо слушати вечерас.
Коментари