субота, 26. мар 2016, 13:00
Степеник
Како су културне студије измениле схватање феномена културе, медија и публике
Све је почело када је, пре нешто више од пола века, Британац Рејмонд Вилијамс чувеном тврдњом "култура је обична у сваком друштву и у свакој свести" прекинуо дотадашњу елитистичку традицију у истраживању културе и окренуо се истраживању оног обичног и свакодневног у њој. Иза назива "културне студије" постављен је амбициозан пројекат радикално другачијег промишљања културе.
Ново виђење културе отворило је потом врата за нове приступе, а културне студије прве образлажу значај популарне културе, истражују идеолошку природу културних форми и њихову улогу у одржавању друштвених хијерархија на основу различитих неједнакости. Можда најпознатија заоставштина културних студија јесте постављање масовних медија, пре свега телевизије - у центар истраживачких интересовања.
Како су, и са колико досега изван Британије, културне студије измениле схватање феномена културе, медија и публике, у емисији Степеник разговарамо са Сњежаном Миливојевић, професорком Jавног мњења и медијских студија на Факултету политичких наука у Београду, и ауторком књиге "Медији, идеологија и култура", чији је издавач Фабрика књига.
Емисију уређује и води Маријана Радуловић.
Коментари