Степеник

Пјера Бурдијеа (1930-2002), француског социолога, истраживачи убрајају у најзначајније европске социологе друге половине двадесетог века.

Бурдије је у савремену социологију увео нове категорије као што су концепти културне баштине, културног капитала, хабитуса, симболичке моћи. Бурдијеову социологију доминације можда више него било шта друго одређује теорија друштвених поља; политичко поље, поље образовања, научно поље, поље уметности и поље моћи. Свако од ових поља има посебну улогу у одржавању, односно поткопавању односа доминације у друштву.

У књизи "Правила уметности" (Светови, Нови Сад), Бурдије отвара тему о односима уметности и њеног контекста. Повест модерне уметности почиње у деветнаестом веку, а најрепрезентативнији агенси модерности, по Бурдијеу су Бодлер и Флобер - антиципатори једне културе која ће покренути низ промена; од стила до економије, од субверзије до тржишта, од друштвених правила до права на побуну.

О Бурдијеовом пољу уметности (познавању, утицају и критици), разговарамо са Аном Петров, чија интересовања обухватају историју културе, феминистичку социологију, естетику, социолингвистику, а која је и сама ауторка својеврсне биографије Пјера Бурдијеа или једног предлога за (де)конструкцију илузије о његовом животу.

Ауторка емисије: Маријана Радуловић

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње