четвртак, 08. мар 2018, 00:00
Широм затворених очију
Зашто лајкујемо и где одлазе наши подаци на друштвеним мрежама?
Најновија истраживања открила су везу између Facebook-а и центра за награђивање. Ова област у нашем мозгу производи осећање задовољства које имамо према стварима попут хране, секса, новца и друштвене прихваћености. Када добијемо позитивну реакцију од других на Facebook-у овај део нашег мозга се активира. И сходно томе, што смо више на Facebook-у, већи је осећај задовољства. Али има још много психолошких теорија на тему шта то лајковање чини толико атрактивним. Оно што је сада присутно јесте развој лајковања. Раније је постојао један клик за један лајк. Сада имамо серију других реакција. Куда то води?
Несвакидашња књига под називом „Бура информација - зашто 'лајкујемо'?" Винсента Хендрикса и Пелеа Хансена, упозорава на буру информација која је захватила савремено друштво, а посебно је занимљив део који се односи на филтер мехурове. Дуготрајним кликтањем и лајковањем правимо своје филтер мехурове. Односно мрежа их прави занас како би маркетинг дошао до нас. Све ово нас доводи у забуни ко, како и у које сврхе сме да користи наше податке. И шта ми све допуштамо друштвеној мрежи када кликнемо обично ‘'accept''?
Водитељ, Петар Протић.
Коментари